Recension: Mionix Saiph 1800

Medlem
Recension: Mionix Saiph 1800

Jag har inte köpt ny mus sen... 2004? Hmm kan det vara så länge sen? Det var en Logitech MX310 tror jag. I alla fall så bestämde jag mig för att byta ut den till något nyare.

Jag har läst FZ test på Mionix mössen och de verkade bra. I affären upplevde jag att 1800 var lite mindre än sin dyrare bror, kanske är så fallet?
Nåja till testet!

Musen ligger bra i handen och känns inte tröttsam under längre spelsessioner, dock tycker jag att det är ett finger som inte riktigt får plats. Men det är inte så att man stör sig på det. Glidplattorna på musen är riktigt bra och den rör sig lätt över musmattan. Knapparna känns gedigna och det är nästan så att de klickar sig själv ibland (flummig beskrivning?). På högersidan av musen sitter två mindre knappar (fram/bak) och uppepå, bakom scrollhjulet, stitter det ytterligare två knappar. Inte mycket att orda om där. Nu vidare till scrollhjulet, det känns först mycket bra men när jag pressar det i sidled känns det "slappt". Här kommer nog min enda kritik av musen hittills, en annars genomtänkt och kvalitativ känsla grumlas lite av glappet i sidotryckningen. Använder man scrollhjulet bara att rulla på eller trycka rakt ner så upplevs inte detta.

Musen är för övrigt mattsvart och med lysande scrollhjul, det går att ändra färg på hjulet genom att klicka på knapparna bakom det (uppe på) och det finns antal färger att välja mellan.

Betyg: 4/5

Nästa recension: Command & Conquer: Red Alert 3!

#blogg


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar