Command & Conquer: Red Alert 3

Medlem
Command & Conquer: Red Alert 3

Det första jag slås av är hur snyggt allting är! Menyerna är stilrena och enkla och videosekvenserna är av bra kvalitet. Väl inne i spelet möts man av massor av färger och snygga effekter. Ibland blir det nästan lite mycket och det kan bli rörigt.

Upplägget känns igen från RA2, man väljer sida och spelar kampanjen. I RA3 så finns det tre olika kampanjer: Soviet, Allies och Empire of the Rising Sun.
Jag började med Soviet och har kommit en bra bit på vägen.

Ljudet levererar en bred och fin ljudbild som passar bra in på slagfältet.

Precis som i RA2 så gäller det att kombinera olika trupper för maximal slagstyrka, tankrush funkar generellt inte och det är bra tycker jag eftersom det blir mindre enformigt att spela.

UI:t var i början lite förvirrande men efter första uppdraget så var man inne i det och jag tycker att det är lika smidigt som förut.

En stor nyhet i RA3 är att du kan köra alla kampanjer i Coop med en kompis, har man ingen kompis (som jag, buhu) så får man en datorkontrollerad medspelare. Denne sköter sig ganska bra även om vissa mindre problem med AI:n finns. Men det brottas ju i stort sett alla spel med fortfarande.

Till sist skulle jag vilja prata lite om videosekvenserna, de är riktigt välgjorda och EA har fått tag på en rad hollywoodskådisar som jag tycker gör ett bra jobb (iaf vad jag sett hittills) och visst känns det lite extra bra att se Peter Stormare i en av rollerna.

Man kan bara säga att EA har ryckt upp sig rejält det här året med först Dead Space och sedan C&C: Red Alert 3.

Gillar du strategi och välgjorda spel? Då rekommenderar jag RA3!

Betyg: 4/5

#blogg


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar