Kommer ni ihåg..?

Medlem
Kommer ni ihåg..?

Golden Eye till N64? Ni vet det bästa FPS:et på konsol? I alla fall så kunde man spela 4 stycken mot varandra på samma skärm. Det kan man oxå på Cod: WaW och det är precis vad jag testade i lördags. Sagt och gjort så hade vi tvspelskväll och det var CoD som nöttes.

Vi laddade upp med Saving Private Ryan i HD, en bra uppladdning måste jag säga! Efter att vår sista man anlänt och vi grisat i oss lite tacos så drog vi igång.

Det var riktigt kul och även om vi är ganska ojämna så vann vi åtminstone var sin bana. Just det här med att spela 4 stycken på samma skärm är väldigt kul, nu försökte vi fuska så lite som möjligt och titta på de andra skärmar men ibland kunde man inte låta bli.

Jag fick i alla fall nostalgikänsla och ett varmt igenkännande från Golden Eye, kanske CoD inte är riktigt lika bra men det försöker och kommer ganska nära!

När man kör 4 spelare så får man välja mellan ett antal färdiga klasser, efter att ha provat runt lite så bestämde jag mig för att köra med hagelgevär. Lite oortodoxt bland alla automatkarbiner och kpistar, väldigt svårt dessutom. Här kan man verkligen tillämpa ordspråket bättre fly än illa fäkta!

Dock är tillfredställelsen när man möter någon i en trång gång och dödar dem på ett skott total! Man riktigt njuter när man ser någon gå runt ett hörn och springer efter och kommer upp i ryggen på dem, innan de vet ordet av så är det över och man hör ett frustrerat skrik från kompisen i soffan!

Det enda vi störde oss på var hundarna. När man väl får hundarna så är det nästan lika med vinst, 7-8 hundar släpps lös efter 7 kills i rad. När man bara är 3 stycken som ska ta hand om dessa hundar så tar det lite tid och ofta får man ihjäl en hund medans man blir dödad av två andra eller den som har hundarna.

Nu hände det inte varje match att någon fick 7 kills i rad eller ens 5, men de matcher där det hände så vann personen som fick hundarna med typ 4 ggr så många poäng...

Det var en riktigt rolig kväll och jag ser fram emot nästa gång! Tills dess ska jag nog köpa CoD5 på dator och spela igenom det samt lära mig banorna.

Vi ses på slagfältet!

#blogg


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Kommer ni ihåg..?

Ajjemen Cod serien är riktigt bra och 5an var ju förbannat kul. Varför körde ni inte coop doe , det kan jag tänkta mig är kul med 4 polare i soffan :P.. WaW har ju coop

Medlem

har n64 med james bond spelet, det är underbart som du säger. Blir nog en extra titt på waw.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Vi testade att köra kampanjen lite men det var inte så jättekul. Det var roligare att köra mot varandra.


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar