Måndag morgon

Medlem
Måndag morgon

Med Sators "I wanna go home" i lurarna cyklade jag till jobbet, en bra början på en arbetsvecka? Well you tell me. Kände mig i alla fall stark i bena och trampa på bra denna morgon. Jag undrar om jag bara är i en svacka just nu eller om det är meningen att man ska känna så här när man jobbar. Kommer jag stå ut med det i 40 år till?

Jag menar det är inte så att mitt jobb är direkt tråkigt eller ointressant... men just nu är jag väldigt omotiverad och det var inte längesen jag hade semester heller. Jag tror att jag behöver lite nya utmaningar och kanske ett miljöombyte.

I helgen har jag spelat en hel del Dead Space och från ha känts som en klockren 5:a så har betyget sjunkit till en hög 4:a, detta på grund av ett antal buggar jag har stött på. Små saker som stör helheten (kalla mig petig), till exempel en skylt ovanför en hiss där skulle stå något med "control" och det stod contol. Annat jag har stött på är osynliga väggar, eller delar av väggar. För vad är mer irriterande än att slösa dyrbar ammunition på ingenting?

Spelet är väldigt brutalt och stämning en mycket bra! Mången fiende har blivit krossad under Isaacs mäktiga känga. Jag kör på medium och tycker det är ganska svårt, speciellt lite senare i spelet. Jag har nästan alltid slut på ammo och knappt något liv kvar... men så ska det ju vara! Jag tror att jag använder statis för lite, men försöker tänka på det nu för att spara på ammuntionen.

Nä nu är det dags att göra lite nytta i statens tjänst!

#blogg


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar