PoP+DS minirec

Medlem
PoP+DS minirec

I helgen klarade jag Dead Space, det var riktigt bra tycker jag.
+storyn
+miljöerna
+ljudbilden
+UI
+grafiken
+guidesystemet

-små buggar (t ex felaktiga skyltar, osynliga väggar)
-konsolmenyerna

Betyg: 5/5 (skulle egentligen vilja ge det 4.5 men det går ju inte, lite polering till och jag hade kunnat ge det en klockren 5:a.)

Nu har jag börjat med Prince of Persia, jag antar att det här är ett sånt spel som man antingen tycker om grafiken eller hatar den. Jag gillar cell-shade grafiken och tycker att spelet är riktigt vackert med stora detaljerade miljöer där man nästa kan ta sig överallt. Karaktärerna är välanimerade och storyn helt okej.

Det jag stör mig på är röstskådespelet, inte att det är dåligt utan att det är "fel". Ubisoft har satsat på en humoristisk ton och de små kommentarerna som fälls medans man springer på väggar och hoppar mellan pålar stämmer inte riktigt in med resten av spelet. Att karaktärerna har amerikansk dialekt kanske inte är så mycket att göra åt, men de hade kanske kunnat ha en mjukare och seriösare ton..?

Striderna är inte mycket att hänga i julgranen, de är mest dryga bara. Däremot att ta sig fram över banan är en fröjd, detta är något som jag ser har ett stort återspelningsvärde. Att få ett skönt flyt i rörelserna och samtidigt njuta av de vackra miljöerna uppväger mycket av spelets negativa sidor.

Jag fastnar trots allt och vill bara spela lite till...

#blogg


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar