Macintorsk

Medlem
Macintorsk

Okej, olika Macar har följt mig genom min uppväxt. Inte så att jag själv har ägt någon men släkt och vänner har. Det hela började med ett annorlunda OS och en mus med endast 1 knapp, WTF!? Snack om att krångla till det när man skulle spela Warcraft 2.

Då som nu var macar dyra, men de hade i alla fall lite under huven och var inte designdatorer. Nåväl utvecklingen gick framåt och i min värld blev mac något som var gjort för och användes till bildbehandling och videoredigering.

Eftersom jag primärt har spelat på mina datorer genom åren så var aldrig mac ett alternativ, de släpptes väldigt få spel och de som kom släpptes 6-7 månader efter pc-släppet.

Men de hade ju ändå Marathon! Javisst det var kul, det kan jag hålla med om. Och baneditorn var mycket bra för sin tid. Men det var nog ändå allt.

Sedan kom imacen (?) en designad personlig dator för dig som har en fetish för turkost och vitt eller något sånt. Billig hårdvara i en dyr förpackning, det var här någonstans som hatet började gödas.

På den vägen är det, det fanns (finns?) inga eller få uppgraderingsmöjligheter bland hårdvara och mjukvaran är säkert jättebra, men vad jag har upplevt så kan man inte göra vad man vill utan är begränsad till vad utvecklaren vill att man ska göra. Hoppas att detta inte stämmer 2009.

Exempel på Apple teknik jag inte gillar är iPod och iPhone, av just dessa anledningar. Har jag köpt en produkt så vill jag använda den på mitt sätt.

För mig är macar designade datorer till överpris. Allt går att sälja med en snygg förpackning...

Nu säger jag inte att M$ är lösningen, absolut inte. Men PC hårdvaran är mer i min smak bara. Flame suit on, do you have any questions about propane or propane accessories?

#blogg


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Macintorsk

så därför kör man mac os 10.5.6 på sin pc... Galet bra med att starta upp/stänga ner på knappt 2 sec, dator som aldrig hänger sig eller behöver startas om för att minnet inte lämnas tillbaka

Medlem
1
Skriv svar