Sweden Rock Festival -08

Medlem
Sweden Rock Festival -08

Årets festival var väldigt lyckad och kunde knappt bli bättre!

Jag körde direkt efter jobbet kl. 21.00 i onsdags och hamnade så småning om i Hälleviks Camping där jag bodde tillsammans med några andra. Jag bunkrade upp och gick till sängs i den lilla stugan. Kl. 09.30 gick jag upp och gjorde i ordning mig inför dagens händelser. Ölen dracks flitigt och vi var redo att åka för att se Sebastian Bach, när vi väl var framme vid Sweden Rock visade det sig att konserten blivit inställd så vi väntade en stund och kollade på Primal Fear som var helt okej. Efter konserten gick vi till en bekant som hade en stuga i närheten för att lugna öronen lite. Efter ett parti poker (tack vare min fylla åkte jag ut först) och några öl var vi i full gång igen. Vi tittade på Disturbed som var riktigt bra. Efter det blev det Judas Priest som också var helt okej, fast jag hade förväntat mig mer från dem.

På fredagen var det betydligt fler konserter att titta på. Def Leppard, som jag tyckte var festivalens höjdpunkt, var riktigt bra. Även Whitesnake var riktigt grymma. Mellan Whitesnake och Def Leppard gick de flesta och tittade på Saxon men eftersom jag hade lovat en kompis att titta på Ministy så gjorde jag det, och herre gud vilken vild konsert. Folk hoppade, puttades och musiken bankade för fullt. Inte lika roligt, men fortfarande kul. Fredagen som festival var helt klart bäst, men roligast för min del var faktiskt lördagen.

Jaja, det är inte lönt att försöka beskriva - you have to see it to believe it.

Hur som helst var det en kanonfestival men nu måste jag vila ut.

#blogg

1
Skriv svar