Fått jobb!

Medlem
Fått jobb!

Fick idag reda på att jag fått ett jobb!

Efter en tids arbetslöshet så känns givetvis detta helt fantastiskt.
Det roliga är att jag i morse gick med i Ungdomsgarantin (något påhitt av arbetsförmedlingen) då min arbetsförmedlare trodde att det kunde ta ett tag innan jag får något nytt arbete.
Sen några timmar senare ringer en kille och frågar om jag var intresserad av arbete och att jag isåfall börjar på måndag.

Så jag är förbannat glad just nu.

#blogg

Medlem
Fått jobb!

Nice! Vad är det för något du arbeta med?

Medlem

Hehe, inget speciellt. Började arbeta inom kundtjänst direkt efter studenten, varifrån jag tyvärr blev varslad efter typ 8 månader. Sen har jag varit arbetslös ett tag sedan dess.

Efter ett tag bestämde jag mig för att läsa till systemvetare på högskola, men så idag kom då beskedet om att jag fick jobbet som packare på ett charkföretag (bättre än inget, right?).

Kommer jag in på utbildningen så kommer jag nog läsa, men jag vet inte om jag kanske ska vänta med det tills man har "mognat" lite för att plugga igen.

Jag ska se hur jag känner under sommarens gång.

Har ni några erfarenheter om liknande situationer så lämna gärna en kommentar!

Medlem

Själv sitter jag i en lite liknande situation, pluggar nu men funderar att hoppa och börja arbeta istället för jag har märkt att jag fortfarande inte har någon aning vad jag vill göra. Problemet är hur arbetsmarknaden ser ut nu, men pluggar nog vidare i höst iaf och hoppar nog av nästa vår, får hoppas att ekonomin har hunnit repa sig lite.

1
Skriv svar