Pirater, alkohol och droger!

Medlem
Pirater, alkohol och droger!

Here we go again... pirater har det närmaste dagarna varit ett hett samtalsämne och den nya lagen har väl skrämt en del, och förmodligen kommer piraterna att hitta på nya medel att sprida sitt matrial på. för oss som hängt med ett tag så har det varit fallet rätt länge nu, tja typ sedan kasettbanden uppfans och ännu längre tillbaka. om man nu ska gämföra lite så är det ju lika dant som på alla andra fronter som droger alkohol mm

-Man måste vara 20 för att gå på bolaget
Resultat: minderåriga får alltid tag i sprit eller någon form av alkohol på annat sätt.

-Droger förbjuds!
Resultat: efter ett tag kommer det nya med snarlik effekt fast annat innehåll.

-Piratsidor, torrents mm jagas och stängs ner.
Resultat: nya torrentssidor startas upp/piraterna hittar en annan väg

ja man kan nog göra en ganska lång lista på liknande problem som dagens piratproblem.

Vad är slutsatsen?

Man får va riktigt jävla korkad. Jag skulle nog kalla det värre en så, typ helt befriad från IQ om man går och tror att man kan stoppa, droger, pirater, och alkohol med hjälp av lagar. Det har ju inte funkat de senaste 2000 eller mer,så varför skulle det funka nu?

Varför inte ändra tankesätt, jag menar har det inte funkat tidigare på något sätt så kanske det är dags att fundera på en ANNAN LÖSNING!

Förmodligen kommer piratdepatten, smuggelspriten och alkohol/droger debbateras i typ några tusen år till. För hitills är det ju ingen som lyckats kläcka några banbrytande idéer, om man nu inte anser att lagar och förbud är nytänkande!

Tack o hej!

#blogg


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Pirater, alkohol och droger!

Nej precis.

Tillåt droger och alkohol för minderåriga! Dom får ju ändå tag på det på annat håll.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Jag förstår inte riktigt hur ditt resonemang fungerar om jag ska vara ärlig...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Jag förstår inte riktigt hur ditt resonemang fungerar om jag ska vara ärlig...

Att förbud aldrig kommer lösa ett problem...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Greger:

Jag förstår inte riktigt hur ditt resonemang fungerar om jag ska vara ärlig...

Att förbud aldrig kommer lösa ett problem...

Löser det problemet att ta bort förbudet då?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

1
Skriv svar