Musikbloggen debuterar

Inaktiv
Musikbloggen debuterar

Jag ska inte skriva så mycket idag, det blir mest ett litet framblick några veckor framåt och om mig själv. Jag och några kompisar i skolan håller på att arbeta på en ny " Music & Gaming " tidning så det blir mycket musik för min del och varför inte dela med sig det på FZ lite.

Jag har precis skrivit klart den första " Last Night on Earth " skivan som kommer släppas undernästa månad, på slutet nångång. Det handlar om en ganska speciell musikstil, det har fått enormt bra kritik och jag hoppas att ni kommer gilla det också. Tidigare höll jag på med mitt livs första "lite större" projekt som gick undernamnet " Kalle Kovacs´s Smile of Dawn ". Den EPn bestod av 4 låtar varav två st var Smile of Dawn Part One & Two. Sammanlagt en EP på ungefär 35 minuter.

Den nya är något kortare, lite progressivare och ett stort kliv framåt av mig. Jag har många vänner som jobbar i musikbranchen och den nya har fått enormt bra kritik. Låt listan ser ut såhär ;

1. Words Within
2. I Remember
3. Whispering
4. Made of Tears

Det kan verka kort, men det är inte så jätte kort. Grejen är att det är enormt mycket jobb med en skiva och när man bara håller på med ett projekt är det likabra att börja på en ganska låg nivå. Men nästa skiva som ska bli en fortsättning på det här kommer innehålla 9 låtar varav två är över 10 minuter.

Ni kanske vill veta vad jag lyssnar på för musik så ni får en liten aning hur detta egentligen kan låta. För det mesta lyssnar jag på Dream Theater som jag ska se nu om några veckor bara, men så finns hela powermetal världen där jag tar väldigt mycket inspiration ifrån. Även gamla band som Judas Priest, Van Halen, Kiss osv osv är med på min lista. Sedan finns Bruce Springsteen där som släpper nya plattan " Magic " om en månad ungefär och hans första singel därifrån " Radio Nowhere " har hjälp mig enormt mycket med nya skivan.

Jag lyssnar alltså på väldigt mycket. Och jag ska säga det, jag lyssnar väldigt mycket på hur de byggt ihop låten och försöker höra grunden till allting. Det har hjälpt mig med att utveckla min gitarr kunskap enormt mycket. Då menar jag att de mesta skalorna sitter, och det är lätt att jamma med i vilken låt som hellst. Några favorit band förrutom de jag skrivit ovan ; Symphony X, Stratovarius, Gamma Ray ( ska se i December ), Helloween ( ska se i december ), Adagio och självklart Edguy.

Älskar även projekt band och en massa annat. Ska skriva en blogg om det jag rekomenderar och musik som man inte kan hata.

Jag ska avsluta bloggen med några idoler som jag följt under många år och lärt mig allt av de. Jag har aldrig gått i musikskolan och kommer förmodligen inte göra det heller, men som sagt mina idoler. ( gitarr förstås )

John Petrucci
Joe Satriani
Michael Romeo
Kai Hansen
Paul Gilbert

Det var allt för mig, vi hörs snart igen.

#blogg


signatur

" For other people it´s a challange to play, for us its a challange to not play "

Medlem
Musikbloggen debuterar

Bra ide med en musik blogg. Lycka till. Skall bli kul att läsa.

Jag skall se Nine Inch Nails den 13 september. Om du vill berättar jag hur det var efteråt.


signatur

"Never give up! Never surrender!"

1
Skriv svar