Look at me! *tihi*

Medlem
Look at me! *tihi*

Vilket community du än besöker kommer de alltid att finnas. De osäkra småtjejerna i alla åldrar, som i brist på karisma eller intellekt väljer att visa mer av sig själva än de borde.
Tycker att det är hemskt att se när 14åriga "Anna" posar i endast pushup bh på sin lunarstorm-pressbild. Men vad som är värre är när tjejer som faktiskt borde veta bättre gör samma sak. Man tycker att ålder och mognad bör komma hand i hand men så är tydligen inte fallet.

Sex säljer, javisst. Synd bara att så många tror att det är boten mot sin egen osäkerhet. Även jag kan tycka att det är kul med uppmärksamhet. Men jag är inte dum nog att låta mitt självförtroende födas på kommentarer jag får av människor vars ända tanke om mig kretsar kring sex.

Killar är lättmanipulerade. Sorgligt och dömande, men ack så sant.
Denna liknelse använde jag för länge sen för att förklara för en killkompis varför man inte ska falla för tjejer som exponerar sig: "Det är oftast när mäklaren anstränger sig som mest som man blir överraskad av vattenskadan i källaren några veckor senare."

Tycker det stämmer ganska bra. Smarta och intellektuella människor behöver inte , och känner heller ej behovet av att locka till sig uppmärksamhet på det sättet.

Missförstå mig inte nu. Alla har rätt att göra som de vill. Och jag är fullt medveten om att de flesta killar inte direkt lider av att tjejer exponerar sig som de gör. Fotsätter det såhär kommer den tjejen dock en dag kanske att vara din dotter.
Tycker att det är synd att vissa tjejer är så osäkra att de ej fattar att dom ej kommer bli lyckligare av att locka till sig det motsatta könets uppmärksamhet. För finns det egentligen någon annan anledning för "Anna" att puta med läpparna och trycka upp brösten i cammen?
Svaret är nej.

#blogg

Medlem
Look at me! *tihi*

Du är dömande


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

1
Skriv svar