Ja e' tebax.

Medlem
Ja e' tebax.

Har slappat hela lovet, därav har jag inte pallat att skriva några inlägg. Detta bestraffar sig med att jag nu ska göra en sammanfattning av vad som hänt under sportlovet (vecka 9 för de som undrar).

Måndag: Fotboll med kompisarna i 1½ timme mitt på dagen. Lite småkallt. På kvällen gick vi och såg Cloverfield i Kista(de som bor i Stockholm vet förhoppningsvis vart det ligger). Bra film, alla borde se den.

Tisdag/Onsdag: Slappade

Torsdag: Hamburgerlunch(Bacon & cheddar) på King's Steakhouse i Vällinge Hus. Det ligger i Vällingby, en förort till Stockholm. För er som bor i/ska åka till Stockholm kan jag rekommendera Vällinge Hus starkt. Det är som Kista Gallerias Food Court. Maten ligger på runt 70:- (med dricka på de flesta ställena).

Fredag: Klippte mig. Det blev inte perfekt, men det funkar tills nästa gång jag ska klippa mig. Hamburgerlunch i Vällinge Hus igen, likadan burgare.

Lördag: Städade lite, slappade, hittade Resistance:FoM och Motorstorm igen, spelade lite.

Söndag: Lillbrorsan fyllde 11. Fick en gammal dator av några släktingar(specs längre ner). Spelade lite mer Motorstorm och Resistance.

Måndag v. 10(idag): IG-prövningar+En frånvarande lärare=Endast en lektion. Klarade av Resistance igen.

Datorns(en gammal Dell OptiPlex GX260) hårdvara:
Moderkort okänt
Pentium 4 @ 2.26GHz
Intel integrerad grafik.
Silicon Image DVI-adapter
512MB Kingston DDR-minne @ 133MHz
Nätagg @ 160W
WD Caviar 40GB IDE
TEAC CD-läsare(nepp, ingen dvd)
Floppy, okänt märke
6st USB 1.1 (2 fram, 4 bak)

Jag fick datorn delvis för att den var gammal, och delvis för att den inte riktigt funkade, Ethernetkontrollern saknade drivrutiner, så jag fick använda en annan dator för att ladda ner dessa drivrutiner, sen skulle XP SP2 ner också, samt diverse andra uppdateringar. Jag funderar på om jag ska ge den till min bror eller syster som speldator, de behöver inte så starka grejer, annars skulle jag kunna använda den som server.(TS, vent, spel etc.).
En kompis till mig har även ett halvgammalt ATi-kort som förhoppningsvis får plats i burken/passar i kontakten(kan inte komma fram till vad det är för kontakt). Det är sånningahär "halvkort", dvs. bara halva bredden.

See ya.

#blogg

Medlem
Ja e' tebax.

om du har tur så är det agp...isåfall agp x4

eller så är det en gammal pci kontakt...men det finns grafikkort till det med.

Medlem
Skrivet av St0ned:

om du har tur så är det agp...isåfall agp x4

Det var ett gammalt GeForce2. Med AGP. Men det har inte datorn. Den har PCI.

1
Skriv svar