Recension - Army of Two

Medlem
Recension - Army of Two

When one man is not enough...
Känslorna som jag sett här på FZ angående spelet har varit väldigt blandade. Vissa klagar på generellt gameplay, andra på rasism. Andra har sett fram emot spelet väldigt mycket. Bland annat jag.

Titel: Army of Two
Genre: TPS/CO-OP
PEGI: 18+ | Våld | Grovt språk
Utvecklare: EA Montreal
Utgivare: Electronic Arts
Testad version: PS3
Test-TV: SD(480i). Spelet klarar upp till 720p
Offline: 1-2 spelare
Online: 2-4 spelare
Sixaxis rörelsekänslighet tillgängligt.

Spelet köptes på Elgiganten(499 kr).

Kolameny och segt Somalia
En av de första sakerna jag störde mig på var att menysystemet inte är speciellt snabbt. Det grafiska väger inte riktigt upp för hur långsamt det är. I övrigt funkar det bra.

När jag hade spelat ca 10 min på uppdraget i Somalia(det första efter träningen) så hängde sig spelet. Jag tänkte att det inte var någonting konstigt, så jag startade om PS3:an bara. Efter ytterligare ganska precist 10 minuter så hängde sig spelet igen. En ganska så omysig tanke lade sig över mig: Ska hela spelet hänga sig var tionde minut?
Men mina farhågor var oberättigade, det var någonting fel med Somaliabanan bara. Resten utav spelet har klarat sig(än så länge).

CO-OP - Inget för ensamma.
Hittills har jag endast spelat ensam med spelets PAI(Partner AI), men den är inte dålig. Jag "leder" över "PAIen" i antal gånger man har blivit så pass skadad att man behöver första hjälpen.
Kommandona funkar även de riktigt bra, PAIen gör som den blir tillsagd, och så länge du inte låter din partner dö så är spelet för det mesta ganska lätt.

I och med att jag säger att spelet är lätt bör tilläggas att jag bara spelat igenom hela spelet på enklaste svårighetsgraden. De andra svårighetsgradena verkar endast innehålla standardökningen av svårighet; Fienden kan ta och göra mer skada.

CO-OP med en riktig partner är en helt annan sak. Det är då det blir på riktigt. Det är då man verkligen är i behov av ett headset. Så snabbt som satan till Webhallen för att plocka upp ett headset (Logitech Vantage USB, kanske recenserar det snart), plugga in, snabb inställning; Nu kör vi.

Inte. I alla fall inte så länge. Efter en stunds spelande med min kompis så blir det anslutningsfel, och man får valet att stänga av eller fortsätta från senaste checkpointen med PAIen. Aja, tänkte vi, vi prövar igen, och några textmeddelanden senare så var en ny server uppe, denna gång på banan efter. Samma sak händer igen. Några minuter senare blir det anslutningsproblem igen, men den här gången bryr vi oss inte om att prova igen.

Denna händelse leder mig in på en annan, mycket märklig, händelse. Väldigt ofta när jag spelar Burnout: Paradise, och tre gånger hittills i Ao2, så dyker det upp ett meddelande om att jag förlorat kontakten med EA:s servrar. Det verkar inte vara något med min internetanslutning, då jag fortfarande är inloggad på PSN. Om någon kan hjälpa mig med detta skulle jag vara tacksam.

Ytterligare en uppdatering om vapnena kommer snart.

#blogg

1
Skriv svar