Jo, jag lever.

Medlem
Jo, jag lever.

Ja, jag har varit lite slö på att uppdatera. Men nu får ni ett jättefint inlägg med massor utav info!

Då börjar vi:

Ni vet det här med att Windows Vista 32-bit (x86) endast registrerar ca 3,5 GB minne som max? Många känner ju då att de vill få ut de där sista 512 MB minne som finns kvar av de 4 GB de tryckt in i datorn, och installerar Vista 64-bit (x64), som har en mycket högre minnesgräns. So far so good

Nu till den roliga delen: Ett 64-bitars OS drar mycket mer minne. Så de där 512 MB du just tjänade in försvann illa kvickt tillsammans med ytterligare en del av ditt minne. Congratulations, you just raped yourself.

----------------------------------------------

Min praktikperiod har börjat, måndag-onsdag i 7 veckor. Så duktig som vår "kära" skolledning är så är praktiken denna vecka, sen är det påsklov en vecka, och SEN fortsätter praktiken. GG skolledningen. Imorgon (torsdag) är det lan på min praktikplats. Riktigt najs.

----------------------------------------------

NVidias GeForce 9-serie har börjat leta sig ut på marknaden. Än så länge finns 9600GT och 9800GX2 att inhandla. 9800GX2 har ju fått ganska mycket kritik för att den endast är "två ihopklistrade 8800GT". Och medans detta i princip är sant, så har kortet även fått kritik för designen. Många menar att kylningssystemet inte är tillräckligt effektivt. Jag har inte råd med ett så jag skiter i vilket.

Uppdaterar imorrn efter eller under lanet!

#blogg

1
Skriv svar