Jävla typer

Medlem
Jävla typer

Bara för att följa upp på förra inlägget så har jag en liten historia att berätta.

Förra lördagen (16 augusti) så hade jag och mina kompisar en liten sammankomst. Vi lyssnade på musik och pratade lite, jag drack Cola och mina kompisar drack lite öl, och efter ett tag kom vi fram till att vi skulle åka in till stan.

Vi tog tunnelbanan in till Odenplan (har jag för mig) och vandrade runt lite. Efter ett tag bestämde vi oss för att gå till Rålambshovsparken. Ni som har varit där kanske vet att det finns en gångbro över Rålambshovsleden (från Fridhemsplan-hållet), med en spiralnedgång till parken. På väg över bron går vi förbi en grupp människor, ca 15-20st 50/50 killar/tjejer, brydde mig inte så mycket om antalet.

Däremot när vi sen kommit ner från gångbron, blir vi nästintill påhoppade av en grupp ungdomar (killar, ca 8-10st, vi var 5) i ungefär vår ålder. De är ganska aggressiva och undrar med lättare sparkar och slag samt lite knuffar om vi har kastat ölburkar på dem. Vi försöker med ett enkelt (Notera: MYCKET enkelt) svar: Nej.

Detta svar belönas dock med ytterligare frågor om vi har kastat ölburkar på dem samt några knuffar till. Vi försöker, så lugnt det går, att förklara att vi inte kastat några ölburkar på dem, och att det kanske var de som vi mötte på bron som kastade burkarna. Efter ett tag lyckas de (otroligt nog) KANSKE förstå att vi faktiskt inte kastat några ölburkar på dem. Hela "diskussionen" avslutas med ett "Det är bäst för er att ni inte gjorde det" och ett "Stick, annars...".

Vad som hade kunnat bli en mycket trevlig utekväll förvandlades snabbt till en vanlig utekväll. Hela tiden så fanns minnet av de där idioterna kvar. Fan ta dem.

Är du en av de här typerna, eller känner du någon av de?

Skrivet av Hälsa då gärna att "kabex":

Sluta drick alkohol, och lås sen in dig i ett kassaskåp. Detta låter nämligen som den vettigaste lösningen för idioter som ni. Tyvärr måste jag använda uttrycket "idioter", då det saknas beskrivning för rövhål i er kaliber. Ha ett dåligt liv.

MVH "kabex"

#blogg

Medlem
Jävla typer

Tråkigt sådant. För en 10 år sedan hände samma sak mig och några vänner. Vi var på väg hem till mig när ca 50-60 personer kommer springande efter oss, vi hade inte ens gjort något. Jag och en till sprang åt ett håll och den tredje åt ett annat håll. De var tydligen ute efter den tredje för alla följde efter honom. Han såg tydligen rasistisk ut, skrek de. Aja, sen dess har jag faktiskt inte upplevt något sådant.

Medlem

Det finns mycket idioter. Men finns tyvärr inte mycket att göra åt. Jag har då inga idéer.

Medlem

I sommras när vi körde hem från en kompis student inne i växjö så stod vi och väntade tills ett par bilar hade kört förbi så vi kunde köra ut på vägen.
Plöstligt öppnar en person den bakre bildörren (den sidan jag satt på) och stoppar in huvudet och börjar gapa och skrika och sa att personen som satt i mitten i baksätet hade gjort "fuck you"-tecknet mot honom och några andra . Vi försökte förklara för denne stackars idiot att vi inte gjort något och att han måste sett fel. Han ville att min polare skulle kliva ut ur bilen men så sa föraren att vi var tvugna att köra men då svarade killen att kompisen först måste ut.
Blev så sur när den, uppenbart, fulla personen stod och spottade mig i ansiktet när han pratade att jag tryckte ut hans huvud från bilen och stängde snabbt igen bildörren och låste. Föraren körde sedan snabbt där ifrån.
Jobbiga människor som inte kan hantera alkohol finns tyvärr överallt.
Men dem kommer oftast på natten... Oftast...

Medlem

Jag blir så arg på sånt där. Jag lyckas aldrig hålla lugnet när folk är så satans tröga och inte vill inse vad man säger till dem. Het debatt eller våldsam undflykt brukar följa.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Inaktiv
Skrivet av Eschricht:

I sommras när vi körde hem från en kompis student inne i växjö så stod vi och väntade tills ett par bilar hade kört förbi så vi kunde köra ut på vägen.
Plöstligt öppnar en person den bakre bildörren (den sidan jag satt på) och stoppar in huvudet och börjar gapa och skrika och sa att personen som satt i mitten i baksätet hade gjort "fuck you"-tecknet mot honom och några andra . Vi försökte förklara för denne stackars idiot att vi inte gjort något och att han måste sett fel. Han ville att min polare skulle kliva ut ur bilen men så sa föraren att vi var tvugna att köra men då svarade killen att kompisen först måste ut.
Blev så sur när den, uppenbart, fulla personen stod och spottade mig i ansiktet när han pratade att jag tryckte ut hans huvud från bilen och stängde snabbt igen bildörren och låste. Föraren körde sedan snabbt där ifrån.
Jobbiga människor som inte kan hantera alkohol finns tyvärr överallt.
Men dem kommer oftast på natten... Oftast...

Du skulle smält igen bildörren några gånger i hans huvud. Tråkigt men enda rätta att göra ;p

1
Skriv svar