Mer tv-spelscovers: No Miss - Wicked Tales

Inaktiv
Mer tv-spelscovers: No Miss - Wicked Tales

Nu var det dags att spamma lite igen!

Gjorde för ett tag sedan (ca 1 år sedan) en post om att jag och en klasskamrat bildat ett tvspels-coverband, som tar mer eller mindre kända (eller helt okända, för den delen) låtar från tv- och datorspel, arrangerar dem i hårdrocksstuk och gör episka 8-minuters medleyn av dem

Nu är vi tillbaka med ett helt nytt medley, och jag tar mig friheten att skapa en ny tråd i det ändamålen (hoppas ingen tar illa vid sig)

Alstret finns att höra på http://www.myspace.com/nomissmusic
MP3 finns här.

Denna gången rör det sig om låtar från klassiska 2d-plattformsspel från 8- respektive 16-bitars nintendo.

Låtlistan lyder som följande: (markerad som spoiler för den som vill prova sina musikkännarkunskaper)

1. "Wily Stage 1", från Mega Man 7 (SNES), av Yuko Takehara/Makoto Tomozawa
2. "Wicked Child", från Castlevania (NES), av Kinuyo Yamashita
3. "The Moon", från DuckTales (NES), av Yoshihiro Sakaguchi
4. "Stage Select", från Mega Man 2 (NES), av Takashi Tateishi/Manami Matsumae/Yoshihiro Sakaguchi
5. "Theme Of Simon Belmont", från Super Castlevania IV (SNES), av Masanori Adachi/Taro Kudou
6. "Den Of Sagila", från Rygar (NES), av okänd kompositör
7. "Gang-Plank Galleon", från Donkey Kong Country (SNES), av David Wise

All feedback/tankar/kommentarer gällande allt från arrangemang, produktion och mixning till annat välkomnas, och ge gärna kritik, bra som dålig!

MvH // No Miss

Medlem

ett ord.....episkt!!


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Inaktiv

Tack! Kul att någon gillar det!

Medlem

vet att ni kör gammla nitendo låtar, men kan ni inte göra en cover på god of war eller nåt?


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Inaktiv

Det är inte omöjligt! ^^ So far har det varit rätt mycket retromusik, men vi har absolut inte låst oss vid det. Fokus ligger på att låtarna är bra och fungerar i arrangemanget, sedan vilken plattform eller tidsera musiken kommer ifrån är helt irrelevant. T.ex. så kommer antagligen nästa medley bestå av nästan enbart PC-musik!

Så om vi gör ett medley som behandlar rätt genre och om vi hittar någon kick-ass låt från God Of War så är chanserna mycket goda för det

Medlem

pm mig då


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Pm:A mig då:D


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

1
Skriv svar