Mass Effect och stress.

Inaktiv
Mass Effect och stress.

Hade tänkt mig en rätt lugn dag idag efter jobbet och träningen. Men tji fick jag, jobbade fram till 15:00 och fick reda på att vi skulle ha möte idag till 16:00. Släntrade in i lägenhet vid 16:30 och körde till gymmet. Kom typ nyligen hem och nu ska det lagas mat också. Så får bli en liten sväng Mass Effect idag.

Nu till det jag hade tänkt skriva lite om, Mass Effect alltså. Måste säga att det är ett av de bättre rollspelen Bioware har knåpat ihop. Har visserligen gillat allt dom har gjort med detta slår nog allt utom Baldurs Gate 1 och 2.

Gillar nästan allt med det, nyanserna mellan att vara ond och god, grafiken, striderna, dialogerna, röstskådespeleriet och klasserna. Det som jag dock retar mig mest på är att det saknas variation på de vapen man kan leka med. Det finns ju standard-uppsättningen av vapen. Du har ju Hagelbrakare, Maskingevär, Sniper, Pistol och dina Biotic krafter. Men jag skulle vilja ha olika variationer på vapen som låter annorlunda, ser mer annorlunda ut. Vore rätt tjockt med tunga maskingevär.

Är inne på andra varvet och spelar en "goodie-two-shoes" (tror jag?) och det är väl lite av det jag retar mig på också att det verkar som man missar lite när man spelar som ond, kan vara jag som är lite efter flötet men känns som man missar lite av questsen osv.

Nej Pepparbiffen steker inte sig själv och tyckte jag hörde den röra på sig därute.

#blogg


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

1
Skriv svar