Denna månads bästa köp.

Inaktiv
Denna månads bästa köp.

Tänkte slänga in en liten grej här som visar vilka spel/filmer jag anser vara dom bästa för denna månaden. Kan se det som tips på vad du ska köpa till din 360/PS3.

Xbox:360, Mass Effect

Utan att tveka så måste jag säga att detta är månadens defenetiva köp på båda konsoler. Är värt varenda öre det kostar. Trevlig grafik, bra röstskådespeleri och bra story. Men det som gör spelet så bra är ändå att det går att spela om med samma karaktär och det är kul och varva flera gånger. Ska man nämna något negativt så är det "framedrops" som irriterar mest, men är inte så farligt. Sen att texturer är lite slöa på att ladda in när du laddar en ny scen är inte heller något som irriterar allt för mycket. Gillar du rollspel så är detta ett givet köp.

Playstation 3, Uncharted

Har du en PS3a så ska du också äga Uncharted. Ett av dom snyggare spelen som har släppts till konsol, storyn är i bästa popcornrulle stuket med en vibb av Indiana Jones. Ta lite humor, snygg grafik, action och baka det sen i ugnen med lite trevlig story så har du Uncharted. Mellansekvenserna (cutscenes) är bra regisserade även om dom inte kommer upp i Heavenly Sword bra så är dom underhållande och välgjorda. Animationerna i spelet är något av de bättre jag har sett, Drake tar sig fram med välanimerad spänst, även om han är rätt klumpig ibland.

Ska man se vad spelet har för nackdelar så kan jag börja med att säga att det tog mig ungefär åtta timmar att klara. Så det är inte speciellt långt. Vapenutbudet är lite dåligt också om man ska vara ärlig.

Men är du sugen på ett bra PS3 spel (finns inte många än så länge) så kan jag varmt rekommendera Uncharted.

Månadens Blu-ray, Planet Earth(UK)

Har aldrig riktigt gillat naturdokumentärer men fastnade för denna stenhårt. Det är nog det vackraste jag har sett på min tv, se en snögepard jaga en bergsget i 85 graders lutning är något av den häftigaste jag har sett. Sen att se det i 1080p sabbar ju inte upplevelsen. Men har du dig en blu-ray spelare så är det defenetivt något du ska lägga på årets önskelista.

När du köper den får du fem skivor, den kostar i runda slängar 550kr, finns även på vanlig DVD för 300kr <-- Julklappstips.

Gillar du inte naturdokumentärer så rädds icke! Jag gjorde inte heller det, eller rättare sagt så gör jag nog inte det nu heller. Men speakern tar det lite lugnt och översnackar inte varenda djur. Sen får man se mer än bara djur, kristallgrottor och annat gottis.

Får se vad som hamnar på listan nästa gång. Kommentera gärna och säg vad jag gör för fel, för jag vet att antagligen så gör jag något fel.

Fridens Liljor.

#blogg


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

1
Skriv svar