Nya recensioner på ingående!

Medlem
Nya recensioner på ingående!

Ja, nu har jag varit otroligt inaktiv ett tag. Detta skall det dock bli ändring på!

I dagsläget så är Little Big Planet framskjutet en vecka, alla skriker ut sitt missnöje, men jag kan inte annat än att jubla! Hurra! Nu kan jag köpa fler spel!

Jag har varit riktigt het på att boka spel och har nu tre spel bokade. Alla till min underbara PC som snart även skall få en extreme makeover i form utav två nya grafikkort när GeForce 290+ serien släpps. Det är XFX som får äran att förgylla min ädelsten med sin fabriksklockade variant av korten (det troliga namnet blir XFX 290 GTX XXX).

Inte nog med detta så överväger jag även att byta ut moderkortet till ett XFX 790i Ultra, mest för utséendets skull. Jag är inte så otroligt peppad på att byta till DDR3-minnen med klockfrekvens som inte är så ruskigt mycket högre än ett bar RAM-minnen..

Men åter till ämnet; Mina bokade spel!

Jag börjar med Far Cry 2. Detta bokades idag för det ringa priset av nästan gratis. Eller, ja, 329 kronor och fraktfritt iallafall. Alla anser inte det vara gratis.

Jag har sett fram emot denna titel från det att de första bilderna läckte ut. Afrika ser ut att bli en frisk fläkt actiongenrens generellt tråkiga miljöer.

Sedan har vi upplägget; Freeroaming, vilket jag ställer mig en gnutta skeptisk till, men sure! Jag kan ha överseende.

Vad som oroar mig med upplägget är alla nackdelar som automatiskt följer. Till dessa hör saker så som att man attackerar en by, går över en kulle, kommer tillbaks och allt är som förut. Inte så roligt.

Man kan även tänka sig att integrerade laddningstider á la BoilingPoint (underbart spel) kan bli irriterande i längden, men de är ingenting emot frustrationen som skapas när spelfan kraschar!

Jag måste helt enkelt väga dessa nackdelar mot fördelar så som att köra med en buggy ute på savannen i soluppgång och lägga sig på långt avstånd med sitt prickskyttegevär och avrätta en hel by. När jag gör detta så tycker jag i slutändan att fördelarna är större än nackdelarna och jag är oerhört peppad inför releasen!

Lanseringen sker den 23:e Oktober, alltså mot slutet av den kommande veckan. Detta passar mig ypperligt i och med att jag har ett trevligt litet höstlov veckan efter. Riktigt skönt!

Nog talat om Far Cry 2, alla visste redan att jag såg fram emot spelet. Jag byter istället ämne från hype av Far Cry 2 till hype över nästa spel i bokningslistan, nämligen Obliv...Fallout 3, förlåt.

Ja, jag älskade Oblivion. Det enda jag ogillade var dock avsaknaden av vapen...samt den klena skogen som ständigt påminnde om att det var ett spel...och att grafikmotorn inte klarade av att rendera skarpa kanter vilket resulterade i att hela världen såg ut att vara ett småbarnssäkert helvete.

När Fallout 3 ÄR ett Oblivion med vapen och avsaknad av skog (fortfarande runda kanter dock) så kan det inte bli annat än bra. Lite väl mainstream för en person som älskar S.T.A.L.K.E.R. (försök uppnå den atmosfären Oblivion 2.0), men det kan nog bli en eller två timmars underhållning.

Tro mig, jag har tvekat på detta köp och övervägt om att köpa Clear Sky istället. Men Clear Sky får vänta i och med att miljön i Fallout 3 påminner om den otroligt mysiga miljön som finns i filmen "I am Legend" (ja, det var en bra film).

Detta spelet anländer den 30:e Oktober, alltså mot slutet av mitt lov och samma dag som jag skall infinna mig mitt i innerstan klockan 23.59, men datumet får ändå anses som passande i och med att jag faktiskt har ledigt.

Det tredje spelet jag bokat är Quantum of Solace. OJ! Den väntade ni inte på, eller hur?

Jag utgår helt ifrån demon här och säger att QoS är det bästa bondspelet någonsin. Faktum är att demonstrationen áv 2 minuter gameplay var roligare än hela Goldeneye 64. Detta gör köpet till ett ganska givet sådant.

Förvånansvärt nog så är det dock ett otroligt krävande spel, verkar det som. Jag spelade det med högsta inställningar och råkade ut för framedrops på ned till 16 fps. Konstigt i och med att det spelades på en dator som driver Crysis i högsta inställningar med en average på 32fps.

Spelet blir dock ett köp oavsett och det anländer den 31:e Oktober. Alltså dagen efter Fallout 3 (som får vänta i sin genomspelning) och samma dag som jag ser QoS, otroligt passande!

Ni kan alltså vänta et tre mastiga spelrecensioner med Far Cry 2 som flaggskepp och premiärrecension.

Detta är dock inte allt! Nej då, med min inaktivitet så är jag skyldig mer. Därför utlovar jag även en filmrecension av Quantum of Solace, vilken jag skall uppleva under <b> världens första biovisning</b> den 31:-oktober klockan 00:07 på Bergakungen! Det kommer att bli underbart!

Alltså:
Recension 1:
- Far Cry 2

Recension 2:
- Fallout 3

Recension 3:
- Quantum of Solace

OCH

Bonusrecension:
- Quantum of Solace som film!

Jag ser fram emot att sätta igång och reserverar mig för avvikelser i form av releasedatum. Om det nu är så att du av någon anledning inte bryr dig nämnvärt om mitt utannonserande så kan jag meddela att det gör det samma för mig..du är inte SÅ viktig.

Ha det underbart så länge, nu skall jag spela TF2.

//Kebbe

<i>Kvalitén i form av stavning och innehåll med mera är i den här bloggen irrelevant då jag endast kände för att skriva av mig lite!</i>

#blogg

Medlem
Nya recensioner på ingående!

Bra och intressant skrivet! +1
Mjo, Quantum of Solace var inte väntat, hade mer väntat mig Dead Space eller något sådant. Har inte provat demot själv, men man blev ju lite sugen nu faktiskt. Hoppas det inte är för stort bara.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Roligt att du gillade bloggen.

Jo, Dead Space hade kunnat bli ett köp denna månaden. Av trailers och beta-tester att dömma så är det dock oerhört linjärt och det verkar jobbigt att behöva avrätta fiender med någon special-move för att kunna gå vidare.

1
Skriv svar