En blogg om mina karaktärer i WoW.

Inaktiv
En blogg om mina karaktärer i WoW.

Inte för att denna blog kommer att bli direkt uppdaterad, men jag kan ju i alla fall försöka få denna blog uppdaterad lite då och då (till skillnad från alla andra ton med bloggar jag har fixat men som det aldrig blivit någonting med). Och denna får då handla om just WoW.

Har tre "main" chars, (om man nu kan ha så många). En lvl 70 human frost-mage, en lvl 70 troll resto-shaman och den som jag håller på att levla just nu, en lvl (atm) 62 bm-speccad nightelf hunter. Men jag har stött på lite problem med denna char att mina handleder inte riktigt klarar av att jag för ett par månader sedan keybindade precis allt, så vänsterhandleden strejkar lite då och då så levlandet går inte direkt snabbt. Ska se om jag hittar något mer ergonomiskt i tangentbordsväg, plus att jag kanske också får dra ner på datorsittandet. (sitter iof faktiskt INTE mycket vid datorn just nu, men iaf!)

Angående magen, så spelar jag knappt på den längre. Det var min första char som nådde 70, och arbetade upp till full epic gear på den, fram tills det enda som återstod var hardcore raiding, vilket jag inte pallade med, speciellt inte i den guild som jag var medlem i. (tog inte ens ner gruul till 50% plus att en av officerarna var... inte så trevlig...). Och mages var allmänt överpopuliserat på den servern så att komma med i någon "bättre" guild var jäklans svårt. (desstutom vägrade jag speca fire då jag varit dum nog att dra på mig massa +frost-gear :D, vilket inte direkt var ett plus i kanten).

Min troll shaman var nr 2. Att rerolla horde var lite nytt måste jag säga, hittade ingenting i början och en hel del quest som inte var detsamma som alliance. Men det gick, nådde 70 relativt snabbt och hann skaffa rätt bra gear, snart full gladiator med någon enstaka del av vengeful, men har som sagt även lagt den charen på is. Går bara in och drar 10 game arena för att få points varje vecka. Men sen blir det inte mycket mer. Dock blivit väldigt sugen på att respecca elemental, men det känns lite bittert att börja arbeta om på spelldamage gear istället, så det får vara, iaf för tillfället.

Varför jag rerollade hunter sen det vet jag inte riktigt. Ville pröva nått nytt. Anledningen att det blev nightelf var för att jag i princip enbart kommer pvp:a med denna char på 70, och shadowmeld i arena är jäklans nice. Kommer att spela med en resto druid, och själv kommer jag fortsätta att vara bm. (vissa har lite åsikter om det och tycker att MM är överlägset bättre i arena, och jag kan förstå varför, men tror BM inte behöver vara så mycket sämre).

Måste dock fixa min handled. Jävla keybindings, och jävla jobb där jag lyfter tunga saker som gör saken värre. Hmm, vart kan man köpa någon typ av handledsstöd som lindrar lite? Får ta och kolla upp det, vill ju inte behöva sluta sitta vid datorn helt. Vill ju få upp huntern till 70 någon gång.

Aja, det var en liten introduktion till mina kära WoW-chars. Återkommer, väl.

#blogg

1
Skriv svar