Film: National Treasure 2 Book of secrets

Medlem
Film: National Treasure 2 Book of secrets

Var nyligen på bio och såg National Treasure 2.
Skådespelare: Nicolas Cage, Justin Bartha, Diane Kruger, Jon Voight, Helen Mirren, Ed Harris, Harvey Keitel och Bruce Greenwood m.fl.

Försöker leta bak i mitt medvetande efter den första filmen som kom ut för några år sedan. Den strida mediaströmmen som passerat i och bearbetats av mina hjärnsynapser sedan dess är rätt stor och några speciella minnen från den filmen dyker inte upp. Eller jo, när dom i slutet står i ett stort rum fyllt med guld... Den giriga delen av hjärnan tycks fortfarande ha överhand i mitt undermedvetna

Så till denna film då... Som vanligt skall Cage försöka hitta en otrolig skatt (nej ni behöver inte se chockerade ut) i detta fall en försvunnen stad av guld. Jag vet inte om jag helt och hållet kan förklara varför Cage skall hitta denna skatt, det har iallafall något samband med att han måste bevisa att hans farfars-farfars-far inte var inblandad i mordet på president Lincoln. Inte vet jag, jag kanske sprang ut och urinerade just vid det specifika avslöjandet men det känns som handlingen emmelanåt haltar avsevärt! Ibland upplevs filmen väldigt klyschig och det känns som allt och alla utgör en ledtråd eller konspirerar mot den stackars Cage och hans försök att hitta skatten. Att det dessutom verkar vara så lätt att bryta sig in i Buckingham palace samt Vita huset eller tillochmed kidnappa "världens mäktigaste man" utan större svårigheter, bidrar än mindre till filmens trovärdighet! Fast å andra sidan, charmen med en äventyrsdänga av denna sort är väl just att det omöjliga blir möjligt!

Oj vilken filmkritiker det blev av mig. Och jag som brukar gilla filmer alá Mumien, Indiana Jones osv i den här genren. Visst, filmen bjuder på en hel del grymma effekter och jag satt säkert och gapade större än 10-åringen i biostolen utmed mig vid några tillfällen. Men det är ändå inte tillräckligt för att ge filmen något toppbetyg.

5/10 nypoppade teknikhjärnor

#blogg

1
Skriv svar