Anime : Naruto

Medlem
Anime : Naruto

Såja, nu är bloggen i rullning. Tänkte börja med att prata om något som ligger mig väldigt varmt om hjärtat, nämligen japansk Anime. Det finns ju, som den i ämnet insatta säkert redan vet, en smärre uppsjö av serier att välja mellan. Jag tänker dock börja med att avhandla serier som slagit igenom mest här i väst. Dagen och dessutom första riktiga blogginlägget till ära får så Naruto äran att pryda dessa textrader!

Kort sammanfattning
Huvudkaraktären i denna Anime heter Naruto Uzumaki, en ninja som strävar efter att erhålla titeln Hokage (Hokagen är ledaren för byn). Tolv år innan Naruto träder in i handlingen attackerar en gigantisk räv med nio svansar Konoha, byn där Naruto senare växer upp. Räven härjar vilt och trots tappra försök kan den inte stoppas och hotar att förstöra hela byn. Tillslut, som en sista desperat åtgärd, offrar den fjärde Hokagen sitt eget liv och förseglar räven inuti ett nyfött barn, ja rätt gissat, nämligen Naruto Uzumaki. Animen följer således Naruto från unga år och visar hur han, i både med och motgång, utvecklas som ninja i sin strävan att bli nästa Hokage.

Animen tillhör genren Shonen no anime, vilket kort kan sammanfattas till "Killarnas Anime". Serien innehåller mycket våld och fighting.
Serien började sändas 2002 och har kommit ut i 220 episoder (á ca 20min styck).

Nu har även en fortsättning börjat sändas där Naruto är något äldre, den går under namnet Naruto Shippuuden. Denna sänds i detta nu varvid jag väljer att inte sätta betyg på den ännu.
Naruto får 7/10 teknikhjärnor i betyg. Serien kan emellanåt kännas lite barnslig, men det är också en slags charm. Vissa fightingscener ger kvarstående gåshud en lång tid eferåt. Har du inte sett Naruto och gillar Anime har du många trevliga timmar framför dig!

Mer info om animen finns att läsa på den svenska sidan 9tails
Finns även ett spel till Xbox 360, Naruto: Rise of a Ninja, som följer handligen ur Animen.

#blogg

Medlem
Anime : Naruto

Naruto är verklgen riktigt bra... man får på något sätt en kontakt med karaktärerna. Det som är negativt är att den är så jäkla utdragen. Det kan gå 30 avsnitt och det har egentligen inte hänt någoting.

Väntar med spänning när du ska recensera Hellsing ;).


signatur

/ 8Bit Crew :)

Medlem

Jo serien är verkligen gjord med känsla, den innehåller otroligt många färgstarka karaktärer. Men du har rätt, likt de flesta populära Animes innehåller serien såkallade "fillers" som egentligen inte har så mycket med handlingen att göra. Kan ju bara nämna Animen Bleach som exempel.

Hellsing är också mycket sevärd, får väl skriva några rader om den senare!

Medlem

har inte världens koll, men är inte all anime japansk?

1
Skriv svar