Onödigt vetande! Partytrix 1

Medlem
Onödigt vetande! Partytrix 1

Hehe, idag ska jag inte skriva någon långdragen recension om anime eller något annat som tråkar ut er. Nej idag tänkte jag att ni skulle få lära er hur ni på ett enkelt sätt lurar av polaren en bira på krogen!

Börja först med att slå vad om att han eller hon inte klarar av att balansera en peng på den skarpa sidan av en ihopvikt sedel. Din vän försöker säkert envetet balansera enligt bild.1 och sannolikheten är väl ungefär lika stor att lyckas som att palmemordet plötsligt skulle lösas, det händer alltså inte!

Så vad är hemligheten då?
Vik sedeln enl bild.2 och placera pengen mitt på vikningen.
Dra sedan försiktigt i båda ändarna på sedeln tills den rätar ut sig, och VOILÁ, pengen måste motvilligt se sig besegrad av fysikens lagar!

Nu syns det väldigt dåligt på bild.3 men är man inte alltför darrhänt kan man även lyfta upp sedeln och balansera med pengen i luften.

Ni får ursäkta för de krassliga bilderna. Fick använda mig av mobilkameran när flickvännen roffat åt sig den vanliga kameran. Bild nr 3 tog jag med hjälp av att hålla mobilen mellan knäna och använda kamerans självutlösare, samtidigt som jag skulle balansera den eländiga pengen på sedeln - kan nog klassas som ett litet partytrix bara det

#blogg

1
Skriv svar