Kaffe + Tangentbord = Bra start på dagen?

Medlem
Kaffe + Tangentbord = Bra start på dagen?

Dom säger ju att frukosten är bland det viktigaste målet du äter. Att det är den som skall få dig att orka med och ge dig en god start på dagen. Morgonens frukost fick mig förvisso att vakna upp, men om det var en bra start på dagen kan man ju diskutera

Jag har som vana att inleda morgonen framför datorn, oftast med en kopp kaffe och en smörgås som tilltugg. Dagen till ära var inget undantag, den härliga varma kaffekoppen -ångande och sprudlande med sin livsnödvändiga energi, stod sedvanligt placerad på datorbordet framför mig. Samtidigt satt jag och avnjöt ännu ett avsnitt av animen One Piece (recension kommer senare i min blogg) när larmet på mobiltelefonen plötsligt ljöd varvid jag sträckte ut handen för att stänga av det. Nyvaken och fumlig som en blind paretisk elefant i en porslinsaffär lyckades jag ju självfallet välta ut halva koppen kaffe i mitt alldeles nyinförskaffade Logitech tangentbord.

NOOOOO! P-A-N-I-K!

Höll tangentbordet upp och ner och det rentutav rann kaffe ur det. Kan tipsa er om att det är ett väldigt bra sätt att bli pigg och vaken om man känner sig trött om inte annat. Tangentbordet verkar dock (efter en hel del efterbehandling med hjälp av hårfönen) turligt nog fungera igen efter den något omilda arabica-behandlingen det utsattes för.

Tog en bild för att föreviga eländet.

#blogg

1
Skriv svar