Nyhet: Nya detaljer om Gran Turismo 5!

Medlem
Nyhet: Nya detaljer om Gran Turismo 5!

Gran Turismo 5 vet vi alla kommer bli det största bilspelet någonsin. Polyphony Digital vill se till att GT5 kommer ut med så mycket nytt som möjligt. Det officiella Playstation magasinet fick en exklusiv intervju med skaparen Kazunori Yamauchi som avslöjar vad som kommer att finnas med. En del har varit känt sedan tidigare men som nu äntligen blivit bekräftat:

* 1,000+ vehicles
* All vehicles have modeled cockpits (170 premium cars will have interior
damage modeling)
* All vehicles will have both physical and mechanical damage modeling
* Indy (IRL) cars and tracks
* NASCAR cars and track
* Up to 16 players online
* High-definition video uploads directly to YouTube
* Multi-display rendering
* Head-tracking
* Full weather and night racing on all tracks
* Night/Day on all tracks

För ni som vill läsa hela intervjun så finns det avscannat på GT planet:

http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=124196

#blogg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Nyhet: Nya detaljer om Gran Turismo 5!

Mwahaha kan knappt vänta tills min g25 får bita i detta.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Asså hur kan man tycka att NASCAR är något att ha? Förstår mig verkligen inte på det. Men aja, kommer nog vara riktigt nice med Multidisplay ^^


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av TysN:

Asså hur kan man tycka att NASCAR är något att ha? Förstår mig verkligen inte på det. Men aja, kommer nog vara riktigt nice med Multidisplay ^^

NASCAR har väldigt mycket strategi som man inte tänker på. Dessutom så är NASCAR inlagt för att tilltala amerikanarna mer och WRC för Europa.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

1
Skriv svar