Åter till Projektet

kit
Medlem
Åter till Projektet

Nu kokar jag ägg, undrar hur mycket ma hinner plita ned medan de fyra minuterna går?

Projektet är det sista vi gör under utbildningen, det ska liksom sammanfatta det hela. Den första delen går in på globalisering och livslångt lärande, kopplat till IKT förstås

..jah! Dit hann jag, eftersom jag var tvungen att svara på ett mail från Ric också hehe.

Alltså, nu har jag skitbrottom iväg för jag ska in och möta min sambo, det var ju verkligen såhär jag ville att det inte skulle bli, att man inte hinner skriva klart det man tänkt när man börjat. Jag vill ju inte hålla er på halster för länge, jag måste ju ge er något också så att blogger blir intressant.

Jag får springa till tåget
Vart var jag?

..jo, under den här första delen så handlar mycket om access, hur vi kan se på artefakter innom IKT utifrån globlaisering, livslångt lärande. Med access så menas vilka som har tillgång, vem som inte har tillgång och varför det är så. Hur kan man tänka och design en artefakt för att få access till olika grupper innom ålder, handikapp, kön, etnicitet och kultur osv. Dessa grupper är egentligen bara kategoriseringar som vi gör för att kunna se och förstå detta.
"Kategorisering är meningen med livet"
Men för att gå ett steg till och ligga i framkant just idag innom detta område så måste man även se till accessability. Om access handlra om vem så får/kan ta del av något så är accessability ett sätt att se på vilka som faktiskt kan använda det man har access till, för det är itne alltid det räcker matt att någon har tillgång och får använda en artefakt för att denne faktiskt kan använda den.

Nu hinner jag faktiskt inte skriva mer just nu tvärr, men ajg har mycket som jag måste skriva av mig, så om något speciellt intresserar dig som lläser så släng iväg en kommentar så ska ajg fokusera på det nästa gång, annars kör jag bara på

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Åter till Projektet

Låter intressant!


signatur
1
Skriv svar