Telia krångel, KRÅNGEL OCH ÅTER KRÅNGEL

Medlem
Telia krångel, KRÅNGEL OCH ÅTER KRÅNGEL

Hej alla trogna FZ vänner :). Detta blir den första blogg jag någonsin skriver och jag vet inte hur ofta jag kommer uppdatera den.

Varför jag börjar skriva nu? Ja, jag är grinfärdig, har suttit i telefon med telia i nästan tre veckors tid nu, sedan jag flyttade hemifrån, och helt ärligt så vet jag inte vart jag ska vända mig längre.

Allt började med att som jag skrev, flyttade hemifrån. Har flyttat ihop med tjejen och vi beslutade oss för att beställa bredband. Då större delen av mitt liv på senaste tid förutom tjejen har varit datorn, internet, det är där jag håller till och spenderar min fritid, mycket av iallafall så tyckte jag bredband var en självklarhet till lägenheten.

När vi beställde så var kvinnan i luren trevlig och sa att det skulle bli att fungera efter 10 dagar......... Tio dagar hade gått och när man vaknade på morgonen lös DLS lampan på modemet, jag blev lite förvånad för telia har krånglat mycket hemma vid mina föräldrar med, otur va? Snabb som jag var kopplade jag upp mig och det fungerade utan problem, men jag drog ett bredbandstest och hade bara 3mbit (hade beställe upp till 8, och grannarna i huset har 8 eller högre och det fungerar som det ska). Så jag drog upp chatten och började prata med en support tekniker när poss, internet slockade, jag trodde att dom kanske startade om eller något, men icke.

Började ringa till kundtjänsten och ingen visste vad felet var, blev fram och tillbaka skickad mellan supporten och kundtjänsten i någon timme, till slut så skulle dom höra av sig efter ett kort tag när dom kollat upp felet.

Jag väntade en sju, åtta timmar, började bli kväll och dom hade fortfarande inte ringt, så jag ringde upp, då sa dom att det skulle fungera dagen efter, okej sa jag, tackade och la på.

Dagen efter, fungerade det? Nej, ringde upp och dom började prata om en misslyckad order, dom skulle yttligare kolla upp och ringa upp senare, gjorde dom det? Nej, men jag fick ett sms där det stod att "PROBLEMET ÄR LÖST!!!!!!, det blir att fungera om två veckor." Jag började grinskratta då mitt tålamod var ganska lågt redan, om problemet är löst ska man väl inte behöva vänta två veckor, skämtar dom med mig?

Nu har två veckor gott och internet skulle ha fungerat igår, jag ringde dom eftersom det inte gjorde det och dom sa att det blir nog uppdaterat över natten.

IDAG. Internet fungerar fortfarande inte och har varit i telefon med dom hela morgonen, det sista samtalet fick jag en kille som verkade förstå något, och som typiskt, han gjorde en felanmälan som förra gången, för två veckor sedan, och en tekniker ska ut och kolla upp allt.

Så på måndag borde det fungera, eller tidigare, men jag gissar ju på att proceduren kommer bli upprepad, att jag kommer sitta i telefon med dom på måndag.

Det är väntat att få bli fram och tillbaka skickad som vanligt, man skulle kunna göra detta till en hobby. Det är j******* fucking tidskrävande och man tappar tålamodet. Kastade mobilen i väggen och det blev en stor spricka i displayen, ja jag ångrar det nu. Men usch att man blir förbannad.

Vart ska man vända sig?

#blogg


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem
Telia krångel, KRÅNGEL OCH ÅTER KRÅNGEL

Vart man ska vända sig? Åt Bredbandsbolaget hållet kanske? ;>


signatur

NinjaSkitz.

Medlem
1
Skriv svar