Mer gnäll

Inaktiv
Mer gnäll

Det är komplett som jag vill gnälla på - eftersom att de själva inte tar åt sig.
Jag förstår inte att de behandlar kunderna som småpotatisar i ett stort kilometer stort fält. Alla potatisar är lika viktiga, vill jag hoppas. Jag känner mig för tillfället som en sådan potatis som ligger längst nere i hörnet på åkern, långt ner i marken och köldskadad - en sådan potatis som ingen vill äta. Du må nu tro att jag vill gnälla på Estrella eller OLW för att mina måndagschips inte smakar som de brukar, men så är inte fallet.

Komplett antog fortfarande, för ett par dagar sen, att jag fortfarande kopplat mina komponenter fel. Vilket jag inte hade. Jag är inte fem år, och jag kan läsa manualer. Vilket de inte verkar tro.

Ett tag sa de att JAG hade beställt delar som inte passande tillsammans. Tillslut orkade jag inte med de mer och gick ännu mer in och sökte efter problemet själv. De visade sig att DE skickat med kompenenter som inte passade. De skickade fel RAM-minnen vilket inte passade med mitt moderkort (jag köpte ett färdigt datorpaket som kom i delar).

Jippie på dem. Skickade bilder som visade att de skickat fel. I min returanmälan står det att de är defekta. Noes. Noooes! De har fel, och jag vill bevisa det. Jag vill ha en gnutta skadeglädje kvar. Att de ska känna sig illa till mods, att de ska ha dåligt samvete för att en fattig student har väntat i snart två månader på att sin dator ska funka.
Men de totalt ignorera mina frågor jag skickar med mailen, och jag är för feg att kontra med något på telefon.

Minne som jag fick:

Moderkortet:

Jag är toppen på att gnälla.

#blogg


signatur

O'rly? Ya'rly!

Pansarknekt
Mer gnäll

Hatar sånt här. Verkar hända hela tiden.
Vem fan anställer såna nötter. Det är ännu värre på mainstream kjedjor som Elgiganten fast dom fattar åtminstone (oftast) att kunden kan ha rätt o vara kunnig. Därför bitchar dom oftast inte om man vill byta nåt.
Men mer datainriktade sidor på nätet och butiker, omfg vad arroganta dom kan vara!
Antar att i ditt fall det kanske är en anställd som sopat igen spåret av sitt misstag med att klassa det hela som en defekt komponent osv.
Inget personligt men visst blir man förbannad. :evil:


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

Mm, ska ärligt aldrig beställa från komplett mer. Har endel polare som har haft samma problem.


signatur

O'rly? Ya'rly!

1
Skriv svar