WoW-spelare = terrorist!

Medlem
WoW-spelare = terrorist!

[http://blog.wired.com/defense/2008/09/world-of-warcra.html]

Det är ett skämt, var min första tanke Fast redaktionen på <b>Wired</b> brukar ju inte ha så subtil humor... I korthet går texten på ovanstående länk ut på att terrorister kan använda <i>World of Warcraft</i> som ett verktyg för att planera och <b>repetera</b> attacker mot vem som nu representerar friheten och demokratin för tillfället (alla vet ju att terrorister hatar frihet, eller hur? Hade tänkt skriva "araber", men jag vill ju inte vara taskig mot alla hårt arbetande irländska eller andra terrorister).

Själv tror jag ju att jag hade valt ett lite mindre komplicerat sätt att planera mina anfall mot valfritt mål i västvärlden än en fejkad raid i <i>WoW</i>... Hela idén är så absurd att skribenten måste antingen ha lidit av extrem idétorka, försöka få igenom ett extremt långsökt skämt eller vara apfull vid tangentbordet.

Och nu åter till <i>World of Warhammer</i>! Mer om det i nästa nummer (och antagligen lite här också - hittills gillar jag det jag ser).

#blogg

Inaktiv
WoW-spelare = terrorist!

Jag tror på skämtet, allt annat vore för stört.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

så det har gått så långt. Men det var ju bara att vänta.

Anime ska göra folk till pedofiler, WoW spelare ska träna för att utföra terroristattacker...

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, detta är bara för jävla korkat så det inte är sant.

Ungefär lika korkat som de FF nördar som förespråkar att

Ultimecia är en parallell universums Rinoa som förlorat Squall

eller annat.

Frågan jag ställer mig är vilka som gjort denna undersökning och kommit fram till resultatet? Hur pass insnöade på TV-spel är de? För man måste fan vara insnöad på spelet om man ska fatta allt vad de pratar om.


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

1
Skriv svar