GTA IV suger (delvis)

Medlem
GTA IV suger (delvis)

Nej, jag har inte klarat GTA IV än, och det finns en ganska bra anledning till det: uppdragsdesignen är värdelös. Jag spelade några timmar igår kväll, och precis som alltid när jag sätter mig med det spelet fängslades jag av storyn, och interaktionen med de personer man träffar i spelet (även om den är lite för begränsad och konstlad - är det NÅGON som tycker att det är kul att "bowla" med sina kompisar i GTA IV?). Och precis som alltid förvånas jag över att en spelstudio som kan framställa en så fantastiskt upplevelse (utanför själva uppdragen) inte har lärt sig någonting alls om spelbarhet sedan sitt första spel! Att spela om ett 20-minuters uppdrag för att man dör av att ramla av en bro eller något i slutet är inte spelglädje - det är rent ut sagt dålig design, och GTA-spelen har mer av det än kanske någon annan spelserie. Därför kommer det att ta mig ett halvår till att klara det här spelet, men vad gör väl det när jag njuter i fulla drag av att bara VARA i Liberty City, så länge jag inte behöver bowla eller utföra krystade uppdrag.

#blogg

Inaktiv
GTA IV suger (delvis)

Håller starkt med på den punkten, har länge trott att man har haft dålig spelsmak för att jag inte gillar GTA IV men nu visar det sig att så inte är fallet. Tack Mats!


signatur

KATT AV STÅL

Inaktiv
Inaktiv

tja det finns ju en anledning till att jag än inte klarat av gta 3 efter tio tusen år... jag testade fyran men tyckte inte ens att det var så fantastiskt i staden. det är liksom kul men på något sätt inte min grej. nä, tacka vet jag manhattan i spider-man 2.

Medlem

Hatar även att man måste köra tillbaks till uppdragets början när man dör. Fem minuters bilkörning varje gång man dör är jävligt segt!

Medlem

Ja exakt. Det är ju jättefint att man får ett SMS som frågar om man vill prova uppdraget igen, men när det innebär att man måste köra tre efterblivna white trash-killar genom HELA JÄVLA STAN för att sedan bli nedskjuten av snuten IGEN - då är det dålig speldesign.

Medlem

Eftersom vi ändå håller på och gnäller på GTA IV måste jag få kasta lite skit över den "förbättrade" fordonsfysiken, ärligt så kan jag inte minnas att man i 40km/h brukar få sladd i en kurva som gör att bilen helt tappar greppet och spinner ca 40 varv, tyckte bättre om den gamla "overkliga" fysiken måste jag säga.

Medlem

Nja, jag gillar körkänslan - kan sitta i timmar och bara köra bil, skjuta poliser och sno helikoptrar, så länge jag slipper de mer efterblivna uppdragen. Och att gå på cowboyshow med Brucie blir aldrig tråkigt.

1
Skriv svar