Wii-runkande

Medlem
Wii-runkande

Jag kom nyss tillbaka från en pressvisning av <i>Ghostbusters</i> från Atari, och en av utvecklarna - som jag inte nämner vid namn - sade om Wii-versionen att "we didn't want to turn the game into a wagglefest." Ord som jag önskar att <b>alla</b> tredjepartstillverkare av Wii-spel skulle ta till sitt hjärta. Det räcker ta mig fan med wiimote-runkande nu, ge oss kontroller som faktiskt fungerar istället!

#blogg

Medlem
Wii-runkande

Jo, Wii-kontrollen är egentligen ganska klumpig. Super Mario Galaxy använder ju visserligen kontrollen väldigt bra, men det hade fortfarande varit smidigare med en vanlig kontroll. Det är sällan Wii-kontrollen tillför något förutom klumpighet.

Medlem

Intet ont om själva handkontrollen, den är utmärkt. Men detta satans viftande för att slåss med svärd, hoppa, öppna dörrar eller koka kaffe känns minst sagt lite onödigt. Man MÅSTE inte använda en feature bara för att den finns, menar jag.

Medlem

Ungefär vad jag menar också. Så länge man bara använder knapparna så är den i stort sett som en vanlig kontroll, men så kommer allt viftande. Det gör saken klumpigare.

Inaktiv
1
Skriv svar