De bästa spelen du aldrig spelat: Dogs of War

Medlem
De bästa spelen du aldrig spelat: Dogs of War

<i>Army of Two</i> i alla ära, men det var <i>Dogs of War</i> som var först med två spelare som hjälpte varandra att legosoldata sig genom världen (åtminstone i min värld), medan man köpte större och större vapen tills man slutligen gick fram som en varm kniv genom smör när man slaktade sig igenom ännu en gråbrun nivå. Spelet scrollade åt ett håll, och du och din vän gick åt det hållet samt sköt allt som rörde sig. Ibland fick man skjuta på saker som inte rörde sig, men som ändå försökte döda dig, och mellan uppdragen kunde båda dina hjältar köpa fetare vapen om de hade tjänat tillräckligt med pengar. Om jag skulle spela om <i>Dogs of War</i> idag skulle jag antagligen spy av tristess efter fem minuter med detta minst sagt enkelspåriga upplägg (prova själv att spela <i>Army of Two</i> ensam så får du se vad jag menar), men när jag och min bror satt framför Amigan någon gång 1989 och slaktade upprorsmän, tyckte vi det var det mest fantastiska vi någonsin sett. Och då hade vi ändå inte haft råd att köpa varsin <b>minigun</b> än!

Ett typiskt uppdrag; ondingarna får smaka eldkastare!

Den mäktiga vapenlistan! Glöm inte att köpa mängder av ammo till din minigun.

#blogg

De bästa spelen du aldrig spelat: Dogs of War

Äh, vadå, det ser ju fett kul ut, spelar man två blir ju vad som helst kul. Eller?


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Som Ikari Warriors minus febern.


signatur

How do I get out of this chicken s**t outfit?

Medlem

Jonas: Jag vill mena det! Till och med Army of Two var ju kul i co-op!

Inaktiv

Det ska va Super Probotector: Alien Rebels.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar