LEGO-lugn

Medlem
LEGO-lugn

I min serie "vanvettigt coola Lego-prylar som nästan eller kanske nästan inte har något med spel att göra" har vi kommit till <b>Lego Serenity</b>, en modell i halv minifig-skala av Serenity, fraktskeppet från den nedlagda tv-serien <i>Firefly</i> (som jag precis har börjat titta mig igenom, och gillar som fan). Massor av detaljer, men nu vill jag se en i minifig-skala (d v s användbar av normala Lego-gubbar)!

#blogg

Medlem
LEGO-lugn

Sjukt nice, påminner mig om legoland

Det enda spelrelaterade i det här blogginlägget var nog att det blev postat 13:37 (igen, igen, och åter igen)


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Kan f ö rekommendera minifig-skaparen på samma sida, använde den för att göra min nya avatar (från Legos original-rymdserie!)

Medlem

LEGOnörderiet känner inga gränser

Kan rekommendera att bokmärka RRS:n för The Brother's Brick. Inte den enda LEGObloggen, men den täcker ganska mycket. Obs: de hobbyhatar Bionicle, så förvänta dig inga sådana inlägg i massor.

Blir också lite nyfiken på om inte det där är rätt skala. Det står på infosidan att den är skala 1:55, vilket är ganska passande för en minifig?

Edit: Gör hela posten lite spelrelaterad om det känns viktigt för någon. HaloLEGO


signatur

- Ät mig levande.

Medlem

Fast på bilderna ser det ju inte ut som om minifigs skulle kunna få plats inuti... Bryggan är ju mikroskopisk jämfört med originalet t ex.

Har inte mycket till övers för Bionicle själv, min favorit är gamla klassiska Space, som jag växte upp med. Den jul då jag fick set 928 Galaxy Explorer var en av de bästa i mitt liv :).

Medlem

Jesus Diaz gillar LEGO. Hans rapport om ett slagskepp säger att 1:40 är skalan att gå efter... Så jo, du har nog rätt.


signatur

- Ät mig levande.

Medlem

Firefly är awesome

1
Skriv svar