IL-2 får mig att skrika högt

Medlem
IL-2 får mig att skrika högt

Vi har äntligen fått recensionskod på det (åtminstone av mig) hett efterlängtade flygspelet <i>IL-2 Sturmovik: Birds of Prey</i>. Det handlar alltså i teorin om en någotsånär realistisk flygsimulator till <b>Xbox 360</b> m fl, och så lång verkar allt okej. Spelet varnar för att du kan <b>stalla</b>, <b>spinna</b> och så vidare om du inte håller ett öga på din fartmätare. Låter bra det där. Och så börjar jag flyga, och allt faller isär.

<i>IL-2 Sturmovik: Birds of Prey</i> tvingar mig att styra höjd- och skevroder med vänsterspaken, och gasreglage och sidroder med den högra. Precis tvärtom, alltså (även om det förstår är standard att styra med vänsterspaken på konsol så flyger man definitivt med <b>HÖGER</b> hand). Och det går inte att välja någon form av rimligt kontrollschema, det här är det enda som existerar. Jag menar vafan, till och med det minst av allt realistiska <i>Battlefield 1943</i> gjorde ju det här rätt, och ska inte <i>IL-2</i> vara MER realistiskt, ännu mer som att flyga på riktigt?

Tydligen inte. Nu återstår bara att försöka kolla upp om det verkligen ska vara så här eller om de har glömt att inkludera de riktiga kontrollerna i recensionsversionen. Men förmodligen är det kört, och då går ett försök att göra ett bra flygspel på konsol <b>åt helvete</b>, bara för att de inte kunde inkludera möjligheten att byta plats på styrspakarna - exakt HUR svårt hade det varit?

#blogg

Medlem
IL-2 får mig att skrika högt

if(ControlScheme == 0) { HeightRudderStick = GamePadThumbStick.Left; ThrottleSTick = GamePadThumbStick.Right; } else { HeightRudderStick = GamePadThumbStick.Right; ThrottleSTick = GamePadThumbStick.Left; }

Så. Jag har patchat det. Bara bygga ny release och börja spela.


signatur

- Ät mig levande.

Medlem

Haha, jag önskar att spelets utvecklare ville göra detsamma. Har aldrig fattad idén med att inte ge spelarna möjligheten att ställa om kontrollerna...

1
Skriv svar