Baldur's Gate 3-11

Medlem
Baldur's Gate 3-11

Okej, så jag spelar <i>Dragon Age</i>. Och gillar det, hittills, även om det blir oavsiktligt komiskt/tragiskt när mina karaktärer helt lugnt står och samtalar om väder och vind eller huruvida de vill ligga med varandra - helt och hållet täckta av någon stackars oskyldig rövares blod! Men jag har inte spelat tillräckligt för att kunna säga om jag verkligen gillar det eller inte. Hittills är mitt intryck att det är en blandning av sköna fantasystrider, en episk men rätt korkad story, bra röstskådisar med <b>enormt bajsnödiga repliker</b> att pressa fram och ett fantasyklyschregn av sällan skådat slag.

Det är bara en enda sak som oroar mig hittills. Bioware har påstått att spelet innehåller motsvarande <b>nio fantasyromaner storymaterial</b>. Första gången jag hörde det tänkte jag som alla andra förstås "Fantastiskt, epic fantasy win!". Men nu när jag tänker efter (och har sett lite mer av hur storyn ifråga faktiskt framförs) börjar jag snarare tänka att "nio fantasyromaner" kanske snarare ska översättas "alldeles för släpphänta redigerare"...

#blogg

Medlem
Baldur's Gate 3-11

Du kan stänga av blood spatter i options.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Äh, hur kul är det. Det är ju humor att se vår hjälte stå och prata om ära och godhet (inte för att han någonsin SÄGER någonting, trots att man av någon anledning fick välja en röst...) täckt av oskyldigas blod!

Medlem

Borde inte en skribent ha ordförråd nog (eller iaf en synonym-ordbok) så denne inte behöver ta till ord som bajsnödiga och annat liknande för att beskriva intryck?


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Inaktiv

ChosenByGod - det är väl onödigt när ordet "bajsnödigt" beskriver dialogerna alldeles perfekt utan och innan.

Men allvarligt talat, jag börjat att få svårt att förstå vad hajpen med Dragon Age är egentligen...? Det verkar... tja, avdankat och oengagerande faktiskt.

Medlem
Skrivet av Tove Bengtsson:

ChosenByGod - det är väl onödigt när ordet "bajsnödigt" beskriver dialogerna alldeles perfekt utan och innan.

Men allvarligt talat, jag börjat att få svårt att förstå vad hajpen med Dragon Age är egentligen...? Det verkar... tja, avdankat och oengagerande faktiskt.

Bara för man gillar RPG generellt sett behöver man inte gilla alla RPG.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag älskar ordet "bajsnödigt", helt enkelt för att det ger en perfekt bild av ungefär hur lätt dialogen flyter i det här spelet. Framstönad under protest, kan man väl säga.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mats Nylund:

Jag älskar ordet "bajsnödigt", helt enkelt för att det ger en perfekt bild av ungefär hur lätt dialogen flyter i det här spelet. Framstönad under protest, kan man väl säga.

Jag tror att någon behöver äta mer fibrer


signatur
Medlem

åh, äntligen lite folk som inte är helt besvärjade av den jävla hajpen som är kring Dragon Age. Mats Nylund ditt ordval av "bajsnödigt" är perfekt. Håller med dig Tove, det är avdankat och oengagerande. Finner denna tråd i alla bioware's spel sedan NWN. Bioware huttar ur sig ett "EPISKT BLOOD SEX OCH VÅLD ROLLSPEL" och nostalgiker måste ju då älska det, för annars är man då inget rollspelsfan! eller...?

Nja, bioware likt bethesda våldtar genren för varje spel de gör och jag börjar få det svårt att sova om nätterna varje gång deras spels köps av massorna som hyller de som de bästa.

1
Skriv svar