Polis i Second Life?

Medlem
Polis i Second Life?

Minns någon jättejippot kring den "svenska ambassaden" i onlinevärlden <i>Second Life</i> (som till skillnad från internet faktiskt bara VAR en fluga)? Nej, jag trodde knappast det. <i>Second Life</i> var populärt bland onlinechattare, samt Carl Bildts rådgivare, när det var gratis, och efter införandet av en betalningsplan har intresset avtagit undan för undan, precis som för allt annat online - det är kul ett tag, sedan är det inte värt det längre. Har du inte ADHD från början så får du det av att delta aktivt i livet online.

Den här utvecklingen har uppenbarligen helt undgått en moderatutredning, ledda av <b>Anna König Jerlemyr</b> (nej, jag vet inte vem hon är), som på fullt allvar - fast jag hade hoppats att det skulle visa sig vara ett invecklat skämt - föreslår att det ska sättas upp svenska polisstationer i Second Life. Med dygnet runt-öppet. Med <b>riktiga poliser</b> bakom varje avatar. Som du och jag betalar för.

Anna König Jerlemyrs utredningsgrupp kanske också har kommit fram till att Moderaterna behöver en sida på det nya och heta <b>world wide web</b>? Det skulle kännas som en minst lika aktuell slutsats, och framför allt inte kännas som om hon och hennes likar vill bränna våra skattepengar offentligt. Eller kanske inte SÅ offentligt ändå, för - handen på hjärtat - när var senaste gången du besökte <i>Second Life</i>?

#blogg

Medlem
Polis i Second Life?

Aldrig ens tittat på något som har med Second Life att göra mer än det som visats på nyheterna...
Vansinnig förställning för de egna politiska leden. Att politiker kan vara så omedvetna om verkligheten...


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Det är väl politiker i ett nötskal... ja men visst det låter kanon att riktiga poliser får leka poliser online! Idioter.


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Då och då har olika högdjur inom polisen de där idéerna. de menar väl med det blir väldigt fel. Även om de skulle ha "polisstationer" på nätverk där det faktiskt finns besökare (i e Facebook) så faller det snabbt. Falska konton hotar polisen på den här "stationen" och eftersom ett olaga hot är ett brott måste de lägga tid på att utreda det som de hade sluppit om de bara hade hållt sig borta.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

1
Skriv svar