Apple Iphone

Medlem
Apple Iphone

Apple Iphone Testad

Köpte min Apple Iphone 8gb på Blocket för någon månad sedan, och det är faktiskt det bästa
Mobilköper jag gjort någonsin, och jag har en då hat ca 20x Mobiler de senaste åren.

Design: Grymt snygg Telefon! Då man håller i den känner man direkt kvalitén. Telefonen är också ovanligt svår-repad

Display: Den 3,5? stora touch screen är utan tvekan den bästa Dispalyen på mobilmarknaden, den levereras så grymt bra bild.

Funktioner:
Skärmstorlek: 3,5? (tum)
Upplösning: 320×480 (160 ppi)
Operativsystem: Mac OS X
Minne: 8GB eller 16GB
GSM: Quad-band
Trådlöst: Wi-Fi (802.11b/g) + EDGE + Bluetooth 2.0
Kamera: 2.0 megapixlar (kan dock inte spela in filmer med den)
Batteri: Upp till 5 timmars taltid/video/bläddring
Batteri: Upp till 16 timmars musiklyssning
Storlek: 4.5 x 2.4 x 0.46 tum / 115 x 61 x 11.6mm
Vikt: 135 gram
3G: Nej
GPS: Nej
MMS: Nej

Det finns även 100 tals program du kan ladda ner via Wi-Fi och sen använda Installern för att installera, finns bla program som gör det möjligt att Skicka och ta emot MMS.

Firmware och upplåsning:
Iphonen ska ju igentligen fungerar ju igentligen inte med svenska operatörer, för var man tvungen att använda ett så kalat Stealth sim för att använda Iphonen i sverige.
men nu finns det ett Program för att låsa upp den som heter Ziphone www.ziphone.org/ det är super lätt att använda.
1: Ladda ner programmet
2: Unzipa det
3: Starta det
4: se till så din Iphone är inkopplad i din dator
5: tryck på ?Do it all?
sen tar det ca 2min så är Telefonen klar att använda med valfri operatör (Förutom TRE)

SMS Funktionen är Underbar på Iphonen,

som ni ser på bilden hamnar smsen med en person som i en Chat.

Iphonen är klart en Vinnare! rykten säger att den ska komma med 3g till sommaren, å då skaffar jag nog en sådan.

Dock så har Iphonen lite små nakdelar.. som tex:
*bluetooth´en fungerar bara till Iphone Headsettet Inget annat, du kan inte hitta andra mobiler Nada!
* Går inte att skicka MMS (Men det finns ju somsakt ett program för det, så det fixar sig)
* Batteriet är inte det bästa, men det duger klart, laddar min varje kväll, men den klarar nog sig 2dagar utan att bli laddad.

#blogg


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Apple Iphone

Elegant! Vågar inte köpa förrens den kommer till Sverige dock!

Medlem

Kommer också köpe en när den kommer till vårt kära sverige, har hört att det kommer bara vara Telia som kommer sälja den.
Då är det med abonnemang och sådant.


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

1
Skriv svar