Öppna din dörr

Skägg.
10 Chambers
Öppna din dörr

Trängde mig in i Bethesdas 50-talsinredda bås igår igen. Nu har jag spelat närmare 4 timmar totalt och kan konstatera att mina förväntningar sjunkit lite.

Spelet gör mycket bra - det jag sett av story, perks och quests imponerar - helt klart. Men det gör mycket som är sämre också. Spelet börjar med ett moment som liknar fängelsekatakomberna i Oblivion, genom att du tar dig ut ur valvet och öppnar en dörr mot världen. Du kliver ut med solen i ögonen och blir med ens bländad. Men till skillnad från i Oblivion där man när man vant sig vid ljuset här hittar en intressant terräng att utforska, möts du här av ett wasteland som inte riktigt övertygar. Som inte känns "Wow!" på samma sätt. Det ser ut som att någon asfalterat över hela världen, och glömt ett par fläckar här och där. De städer jag hunnit se är förvisso coolt designade och den första lilla Thunderdome-inspirerade byn Megaton, som byggts kring en atombomb, är mysig. Men, de resterande bitarna - miljöerna kring städerna - not so much. Jag förstår också att en post-apokalyptisk värld skall vara halvdöd - efter katastrofen och så - men det hade kunnat göras så mycket bättre än det jag sett hittills. Lägg därtill på saker som medelmåttiga animationer, ett stridssystem som bara känns "så där", lågupplösta texturer och tja... du har någonting som inte känns fullt lika häftigt längre.

Alla måste naturligtvis öppna den där dörren själva, och se efter. Kanske ser ni någonting annorlunda i den här världen, än vad jag gjort. Kanske är nyckelmomentet här att jag inte hunnit se tillräckligt mycket av världen. Kanske blir spelet någonting helt annorlunda ytterliggare ett par timmar in i storyn, världen och settingen.

Kanske.

#blogg


signatur
1
Skriv svar