Små godbitar

Skägg.
10 Chambers
Små godbitar

Nyss hemkommen från Arlanda. Här följer lite lösryckta händelser från den gångna veckan:

"Vi skulle älska att göra ett nytt Jedi Knight" - Raven Studios VD; helt spontant till mig och en annan skribent när vi är på väg att åka tillbaka till hotellet. Mysigt.

Wisconsin är kallt. Typ så där kallt så att det inte ens funkar med att skämta bort kylan med ett drygt: "Oh, but I'm from Sweden, so...". Folk bara skrattar åt en då. Kom ihåg det. Lägsta temperatur noted? Kring 15-16 minus när jag var där. Isch.

Jordgubbsmilkshake är gott. Bacon Cheeseburger Deluxe likaså. Jakob är tjock... are.

Flygplatser är, som någon författare en gång skall ha sagt, verkligen helvetet på Jorden. Än hellre helveten, kanske, men ändå. Tristare platser får man leta efter.

Comicon var grymt. Såg nya Futurama-filmen Into the Wild Green Yonder tillsammans med 2000 andra skrikande Futurama-fans. Mäktigt. Och jo, det är den bästa av de fyra filmerna. Faktiskt.

Mötte Lou Ferrigno (Hulken från Tv-serien). Måste vara över de femtio. Fortfarande grymt stor.

Mötte killen som spelade Chewbacca i originalfilmerna. Såg ut lite som Chewie själv. Såg rätt trött ut.

Missade att Mastodon, ett av mina favoritband, hade en meet & greet på mässan.

Åkte istället till Central Park och gick en timlång promenad. Kikade på Strawberry Fields-monumentet. Spatserade utanför Dakota Building, där John Lennon levde och utanför vilket han också blev skjuten. Konstaterade att det var ett hus och åkte tillbaka in i stan.

Nya Wolfenstein? M'yyyes. Tänk RtCW + crankin' up alla ockulta prylar. Maffiga vapen. Tyskar. Klassiskt.

Singularity - Ravens nya IP? Tänk Bioshock möter J.J Abrams möter Fallout. Mer i nästa nummer.

Prototype. Jepp, har lira't. Och det är allt som Hulk: Total Destruction var och mer därtill. Kontrollerna känns snortajta. Kan bli bra. Mjopp.

Väldigt lösryckt, feberförvirrat och så vidare. Ja. Men ni får ha överseende, har inte sovit på ett bra tag.

#blogg


signatur
1
Skriv svar