Så hittade vi hörnet
Länge, under typ flera månader, var Left 4 Dead ett roligt och alldeles fantastiskt makalöst bra spel som survivor. Sedan, när folk började lära sig spelet lite bättre blev det plötsligt ett helt företag att ens ta sig i mål. Det blev ett svårt spel, helt enkelt. Man blev småååkad och tankad och witchhad och huntad till höger och vänster. Lite så där så att man kunde bryta ut i vansinniga rants när man blev pwnad hela tiden.
Nu är det - poff, paff - bara roligt och alldeles fantastiskt makalöst bra igen, som survivors.
Varför? Vi hittade hörnet och är ett gäng som pwnar andra, nu.
Så, ut med språket din heffaklump: vad är hörnet?
Jo hörnet, kära vänner, det är = vinst i Vänsterfyradöds versus-läge.
Det hela är så himla simpelt, nästan lite vackert: så fort man som survivor befinner sig i en trängd situation (gäller inte tanken eller witchen, dock) ställer sig hela gruppen i ett hörn. På samma ställe. Så att karaktärerna liksom "glitchar" in i varandra. I det här läget är man odödlig. Man Get's 2 Live, liksom. Där inne, i hörnet, är man som en enda karaktär med ryggen fri (genom solida väggar kommer inga zombies) och åtta vapenarmar. I det läget går det att hålla stånd mot vad som helst. Och det fungerar. Varje. Gång.
Bäst fungerar det på No Mercy - sjukhusbanan - och inte så mycket på Blood Harvest - med sina öppna miljöer. Men ändå!
Ni, vanliga dödliga, som inte tagit för vana att tillbringa minst 3 timmar per dag i lag med det här (återigen) roliga, alldeles fantastiskt makalösa spel ,förstår kanske inte att uppskatta storheten i den här tillsynes yttepyttelilla upptäckten. Men seriöst, skaffa en schysst grupp och testa Hörnet.
Men hörnet, folks, det är stort. I tell you! Stooooooooooort...
Mer Vänsterfyradöd ABC kommer vad det lider. He' på er så länge!