Ett år, i bilder

Skägg.
10 Chambers
Ett år, i bilder

2008 började (åtminstone i min kamera) med att jag och min vän Martin - uttråkade till döds - gav oss ut i skogen utanför Uppsala för att göra det lite mer somrigt. Genom ha sönder is.

Eh, moving on.

En av de första pressresorna jag var på under året var i Irvine, Kalifornien hos Blizzard, för att lira Starcraft 2. Trevligt väder - majvädret där är rätt sjysst. Trevligt spel. Trevliga utvecklare. Trevligt sällskap. Här: Bengt "GR" Lemne tah man. Strax utanför bild: Mats "the Nylund" Nylund och ett gäng holländare.

En del LAN:ande hemmavid vart det. Mjodå.

Third Street Promenade, Santa Monica - kikade på... hmm, Call of Duty World at War, månne? "Häxbrygd" säger Tompa, om stället. Jag håller med. Sjukt skönt ställe.

Hade ett par dagar ledigt och mötte upp med Uppsala-vännerna Petter, hans bror och Pontus som var på genomresa och skulle bila genom landet till New York. Tillsammans drog vi bla. till Venice Beach där posande var på schemat. För hela slanten.

Sedan drog vi och tränade på klassiska Muscle Beach, besökte Arnold Beach Gym och konstaterade att Venice Beach i synnerhet är fullt av helt fantastiska karaktärer.

Tyvärr hade jag glömt bort att jag är något av en ginger kid - vilket resulterade i en fet bonnbränna, på min redan blekfeta kropp. Vaga brännmärken efter linnet kan skönjas på mina axlar än idag. True story. På vägen hem stannade en amerikansk flygplatspolis mig, varpå jag först blev förskräckt och trodde att han skulle gripa mig, när han skrockade och sa någonting i stil med: "Solskydd FFS!". Tack, NU, vet jag.

Hann med en snabbvisit till Bay Area, San Francisco. Fint. Champions Online såg väl så där ut, dock.

Nytt screenshot från Dragon Age? Nej, Nylund på "beach party" (en hög med sand på en tysk parkering) utanför mässhallen under Games Convention i somras. Mystisk stämning. Sand och tyska parkeringar. Hmm.

Åkte på semester med familjen. Italiensk ö. Hamnade i en grotta.

Lyckades ta mig ut ur grottan och hamnade hos GRINs spanska utskott. Så här ser det ut där. Minsann.

Spelbranschen gillar att visa upp att de har minst lika mycket resurser som filmbranschen: därför är det mer regel än undantag att man slussas iväg till en motion-capture-studio. Tyvärr ser de likadana ut allihopa. Här: hos Raven Studios, Wisconsin.

Senast ut i presstrippväg var New York. Neon i överflöd. Människor, mat och affärer också.

För jämnan hittar man roliga skyltar och annat krafs hos utvecklare: den här var riktigt funnybunny tyckte jag. Visst är den?

I Central Park var det något lugnare. Trevligt ställe. Den patenterade Bennet-tummen åkte upp.

Tog avsked av USA för den här gången på Comicon. Nördigt och härligt så att det förslår. Jediriddare 40+, hoho.

Det var allt för den här gången. Pust.

#blogg


signatur
1
Skriv svar