Världens läskigaste låt

Skägg.
10 Chambers
Världens läskigaste låt

Nu antar jag att det inte är särskilt många av er som hade vett nog att se Chris Carters superba "halv-spinoff" på Arkiv X - Millenium? Nej?

Hursom, ett av avsnitten handlar om en kidnapperska som stalkar och låser in sina offer i källarutrymmen. Det första som händer när de vaknar är att de hör en instrumentell version av Paul Mauriats klassiska Love is Blue - just det, den där slingan som bla. använts i Pripps Blå-reklamen. Sedan spelar hon upp den på repeat tills offren blir helt galna.

Hursom x 2, det här avsnittet - som döpts A Room With No View - är något av det läskigaste jag sett. Ever. Och nu kan jag inte sluta förknippa den här låten med ond, bråd död. Det är hemskt!

Det är svårt att riktigt förklara varför, men den där låten i hissmusiksvariant i kombination med hela stämningen - att vakna upp kedjad i en källare - det är bara för sjuuukt läskigt. Om ni mot all förmodan råkar ha sett avsnittet i fråga (TV-serien lades ner för att ingen kollade på den, typ) vet ni hur skickligt det här är gjort.

Grymt läskig låt!

#blogg


signatur
1
Skriv svar