Vad fasen hette denna filmen??

Medlem
Vad fasen hette denna filmen??

En film som handlar om en blind gubbe,och en högskolestudent som hade gjort något dumt i sin skola så att han skulle bli avstängd.
så kommer han typ till den snubben som är blind,
och i slutet så kommer den gubben med till rättsalen och ställer domstolen tillrätta istället för tvärt om...

Medlem

Scent of a woman


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem
Medlem

Whoo-ah!
Filmen är full av sköna citat också...

- What are you, dying of some wasting disease?
"No, I'm right - I'm right here."
- I know exactly where your body is. What I'm looking for is some indication of a brain.

Al Pacino är en av de bästa.
Dock borde OP ändra sitt inlägg pga. spolier alert!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Den var rätt kass


signatur

Where are we runnin'?

Medlem
Skrivet av ThinBoi:

Den var rätt kass

Om man inte uppskattar filmer som verkligen handlar om någonting så är den nog dålig. Jag menar det finns ju inga robotar eller nåt i hela filmen!!!

94% på Rotten.
7,7 på IMDB.
Nominerad till fem Oscar, vann en.
Samt en hel del annat smått och gott.

Så nej, kass är den inte - inte ens rätt kass.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

hade varit en stark fyra för min del om det inte varit för scenen i aulan som lyfter upp den till en solklar femma :heart:


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ThinBoi:

Den var rätt kass

Om man inte uppskattar filmer som verkligen handlar om någonting så är den nog dålig. Jag menar det finns ju inga robotar eller nåt i hela filmen!!!

94% på Rotten.
7,7 på IMDB.
Nominerad till fem Oscar, vann en.
Samt en hel del annat smått och gott.

Så nej, kass är den inte - inte ens rätt kass.

Men snälla, låt honom ha rätt till en egen åsikt.

Medlem

Askamaia: Men snälla, vad vill du?
Han har väl rätt till en åsikt, men för att inte folk ska tro att den är "rätt kast" så slängde jag in lite mer information om hur uppskattad filmen är hos en större publik.
Vem är du, förresten? Jag menar, så när det är någon som säger något du inte håller med om, samt en hel drös av andra människor så sitter du tyst i ett hörn?
Låt mig ha min åsikt! /cry


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Bjosarn:

Alla har rätt till sin åsikt, tycker bara det är lite löjligt av dig att verkligen försöka posta massa bevis när en person tycker att en film är kass.
Min poäng var: kan han inte få tycka att filmen är kass utan att du måste övertyga honom om motsatsen?

Medlem

Postar inga "bevis" för något.
Klart han får säga det, men jag ville inte att hans kommentar skulle dra ner filmen i "rätt kass"-facket. Så därför gav jag en annan syn på det. Vad du har att göra i tråden har jag ingen aning om.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Precis som Thinboi har rätt till sin åsikt, har bjosarn rätt till sin. De har också samma rätt att säga sin åsikt. Askamia har också rätt att säga sin åsikt om att bjosarn inte får säga sin, och bjosarn får försvara sin åsikt.

Det var min åsikt, och den har jag rätt till.

Medlem

För lite religion och för lite politik i era åsikter för att vara tillåtna på fz.se tbh.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Gillar att man får "tyst bjosarn!" i de flesta trådar, av folk man aldrig ens sett.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag har läst en massa inlägg idag där en ordpolis blev överkörd så jag har en massa uppdämd ilska...
Fel skall fan i mig rättas, gillar ni inte det så gör rätt för helv...

Ontopic så har Bjornsan helt rätt - man kan inte kasta ur sig "kass film" hur som helst, speciellt inte när det handlar om en så här välrenomerad film.

Visst kan man tycka att det är tråkigt att andas, det betyder inte att man inte har fel och behöver en tillrättavisning.

Det finns "bra film" som jag inte gillar också, älskar inte gudfadern tex men skulle aldrig påstå att den är kass.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Har jag också rätt att ha en åsikt? Askamania: bjosarn har väl lika mycket rätt att tycka att någon är en idiot (eller vad han nu tycker att ThinBoi är) för att de tycker något som den personen har rätt att tycka något? Huvudsaken är väl att man kan motivera det man tycker.. vilket ThinBoi inte gjorde.


signatur

Have a good time!

Medlem

alla får ha en åsikt, även åsikter om åsikter.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Rena Rama Debatten Ju!

Medlem
Medlem
Skrivet av Greger:

För lite religion och för lite politik i era åsikter för att vara tillåtna på fz.se tbh.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Må gud vara med er i era åsikter :crazy:


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Må gud vara med er i era åsikter :crazy:

...sossej*vlar!

komp.

...moderatj*vlar!

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ThinBoi:

Den var rätt kass

Om man inte uppskattar filmer som verkligen handlar om någonting så är den nog dålig. Jag menar det finns ju inga robotar eller nåt i hela filmen!!!

94% på Rotten.
7,7 på IMDB.
Nominerad till fem Oscar, vann en.
Samt en hel del annat smått och gott.

Så nej, kass är den inte - inte ens rätt kass.

Ja, problemet är att det finns inga robotar... eller nåt.

Terminator 2
Rotten tomatoes 97%
IMDB 8.5

Medlem

ostmjuk, du glömde nämna att den även var vann fyra Oscars och var nominerad till ytterligare två så alltså måste den vara mycket bättre än filmen som tråden handlar om.

Det här påminner om diskussionerna som ofta uppstår kring betygssättningen av spel här på FZ. Det går egentligen inte att säga vad som är bra och vad som är dåligt då det enbart handlar om personligt tyckande. Om en person anser att en film är kass och resten av männskligheten tycker det motsatta betyder det inte att den ende personen har fel. Han tycker bara annorlunda än alla andra.

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av ThinBoi:

Den var rätt kass

Om man inte uppskattar filmer som verkligen handlar om någonting så är den nog dålig. Jag menar det finns ju inga robotar eller nåt i hela filmen!!!

94% på Rotten.
7,7 på IMDB.
Nominerad till fem Oscar, vann en.
Samt en hel del annat smått och gott.

Så nej, kass är den inte - inte ens rätt kass.

Hizzi märker du vad som hände här? Kan vi dra några paralleller?

Skrivet av ThinBoi:

Om man inte uppskattar filmer som verkligen handlar om någonting så är den nog dålig. Jag menar det finns ju inga robotar eller nåt i hela filmen!!!

Skrivet av Nestor:

Nej det är inte bökigt. Det är en timme man ska ställa om klockan. Har man IQ över en genomsnittligt möglig zucchini så klarar man av det.

Jag borde pm:a dig om det här istället om jag tänker efter...


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av Fairfax:

ostmjuk, du glömde nämna att den även var vann fyra Oscars och var nominerad till ytterligare två så alltså måste den vara mycket bättre än filmen som tråden handlar om.

Det här påminner om diskussionerna som ofta uppstår kring betygssättningen av spel här på FZ. Det går egentligen inte att säga vad som är bra och vad som är dåligt då det enbart handlar om personligt tyckande. Om en person anser att en film är kass och resten av männskligheten tycker det motsatta betyder det inte att den ende personen har fel. Han tycker bara annorlunda än alla andra.

Tack där :). Visste att jag glömt bort att kontrollera något.

Håller också med dig, och denna syn gäller för det mesta man kan uppleva tror jag. Upplevelsen är individuell och därför skall man inte fövänta sig samma reaktion och omdöme från alla håll. Naturligtvis är det alltid uppskattat med en motivering till åsikten för den kan ju vara baseras på missförstånd, eller t.o.m. vara ett resultat av mental ohälsa. Men för det mesta har vi olika åsikter och som du säger så måste man också acceptera att andra tycker annolunda och inte förminska deras åsikt (särskilt inte med argument och siffror som inte ens håller).

Medlem

lulz?...


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Nothing more to see here.

1
Skriv svar