24/2 AFK, IRL.

24/2 AFK, IRL.

Lyckades nästan med föresatsen att inte sitta vid datorn alls i helgen. Det blev lite planlöst grindande och ett par tittar i AH i Azeroth, satte en skill på träning i EVE och drog igång min första research agent. Okej, jag kollade väl Aftonbladet.se nån gång, svarade på ett par mail och slösurfade en stund.
Men annars så!

Annars har jag klippt gräs, grävt jord, rensat ogräs oc... va'? Ja, jag bor på landet. Och det är bra det. En bättre grej att väga av mediastockholm och det myckna sittandet framför diverse dumburkar med finns inte.

Sen har jag kört hoj. Liksom stora delar av Sverige har landet norr om Göteborg varit välsignat med fantastiskt väder flera väcker i sträck. Okej det har blåst en del men 15-25 grader och sol är inte fy skam i maj. Det har betytt att jag äntligen kunnat låta skägget fladdra i vinden och sträcka ut min relativt nyköpta vän, en Honda Shadow 1100 C3 1999, ordentligt. Låta henne pluddra, mullra och muttra allt medan högerhanden smekande kramar om gashandtaget. Få saker är mer avkopplande och när jag gled fram på en slingrande asfaltslandsväg och kände doften av nyslaget gräs samtidigt som solen gick ner... det var en höjdare. Några olyckliga själar stal min förra hoj, en Africa Twin (allround/offroad), förra sommaren och den här gången valde jag att pröva det jag länge funderat på: att skaffa en customhoj. Det är något med det där vridet... ljudet... avslappnat... levande. Visst kan jag sakna att piska grus eller att kunna köra rakt ut på åkern, men glidandet har verkligen sin charm.

Nästa steg blir att få upp hängmattan som samlat damm på vinden i säkert fem år nu. Att skilja på jobb och fritid är lika mycket ett måste som det är svårt och en träningssak.

Men att ligga i hängmattan kan jag tänka mig att träna på.

[ia=3476]

Min nya vän mullrar...

#blogg


signatur
1
Skriv svar