Stoppa bilen!!!

Skägg.
10 Chambers
Stoppa bilen!!!

Den 30-gradiga fredagen spenderades iklädd svart kostym. Ja sju timmar av den i alla fall, men det räckte. Det var varmt. Men vad gör man inte när tjejens lillsyrra tar studenten, liksom? Mycket tydligen.
Sak samma. Det var trevligt, kul för henne och så men det jag egentligen skulle säga, var att en av hennes klasskompisar är ett riktigt PCG-fan. Det är av allt att döma en mycket trevlig person. När det var dags för den sedvanliga bilkortégen hem och den ena Stingrayn avlöstes av den andra Harley Davidson, Porschen, limon eller i tjejsysterns fall, badkaret, stod vi och fotade vid vägkanten. Jag fällde en smått gubbsjuk kommentar om alla överglada flickor och hur jag höll tummarna för alla desperata killar vars chanser aldrig blir bättre att få hångla lite grand än just på studenter, varpå min sambo svarade: "... som du då?"
Hygglo.
Sedan gled en Volvo C70 cab upp och jag beordrades att fota ekipaget; syrrans kompis med pojkvän, PCG-fanatikern, satt i. Det var egentligen inget märkvärdigt, men definitivt ett kul minne och en självförtroendeboost. Det hela gick i slow motion som i en gammal Jean-Claude Van Damme-rulle ungefär (fast på riktigt då, eftersom bilkön verkligen gick långsamt). Jonis, om hans smeknamn nu stavas så, sträckte långsamt ut sin hand, sedan hela armen i en pekande rörelse mot mig ett tiotal meter därifrån. Hans mun öppnades och jag lovar att jag till och med kunde se honom stirra bakom de där reflex-solbrillorna. Sedan kom det:
- Är det han på... öh! DET ÄR JU HAN PÅ PC GAMER! STOPPA BILEN!!!
Tack Jonis. Det är för sådana som du vi gör den här blaskan.

[ia=3679]

Jonis. Ett sant fan.

#blogg


signatur
1
Skriv svar