Enough is enough.

Enough is enough.

Jag kapitulerar. Skiter i stressen. Det far bli som det blir nu. Ni har redan last om alla turer med trasigt nat pa hotellet, dyra adaptrar som inte fungerar och allt sant. Vill inte hora mer om nar jag oppnar mailen for forsta gangen pa over tva dygn och mots av ett A4-ark med mail vars fetsvarta text skriker att de ar olasta. Skiter i den sanslost ackliga "maltid" vi inhalerade i bitterhet i gar kvall (de som kanner mig vet dessutom att jag ater allt och inte tycker nagot ar ackligt. Mojligtvis minestronesoppan i skolan. Det sager med andra ord en del.) Ni har last tillrackligt om det elande vi forsokte se till inte skulle upprepas fran foregande arets forsta skolvande Santa Monica-dagar. Nu har det hant och det ar dags att bryta ihop och ga vidare.

Darfor tanker jag heller inte beratta om slintandet pa tangentbordet av nagon PR-representant dar hemma, som gjorde att jag missade halva min forsta presentation och kom dit genomsvettig, trots att jag hade 20 minuter till godo i morse.

Min oskrivna ledare och ofardiga sidor till tidningen, skit samma. Det loser sig.

Nog om det nu. Istallet lite om vad som faktiskt hander har? Jaaaa!

Okej, nagra forsta reflektioner. Maste skynda, Fallout3 borjar om en stund:

Will Wright. Man maste bara alska honom. EA:s presskonfa, som for ovrigt var ra mycket battre an Microsofts ratt stela dito, pryddes av diverse snubbar som talade om sina spel. In kommer Will och bara tar over. Lugn i stilen men rapp i tungan, med flodande humor och kreativitet. Jag tanker att allt hanger ihop. Att det inte ar en slump att just han star bakom alla klassiker. Forestall er Maxis och EA:s samtal nar det ska pitchas id'eer (hittar ingen apostrof, sorry) liksom...

"Jo alltsa monster ar ju kul. Eller inte monster. De kan vara snalla ocksa. Du bygger dem sjalv, som med modellera! Och de ska utvecklas fran celler till rymdfarande kolonisatorer, och alska, jaga... ha tander, massa tander om man vill. Och farger! Rosa, lila, blatt... coolt va'? Och sen ska alla ha kul tillsammans i universum och... nat."

Fast a andra sidan lar han inte ha nagra problem nufortiden. Varre var det nog pa Sim City eller Sims-tiden.

Empire: Total War. Uj uj uj. Visserligen retas man fortfarande med att vagra tala om vilka nationer som blir spelbara och visa markstrider (avslojas/visas pa GC i Leipzig dar vi ar om en manad). Men jag har sett sjostrider och katten, Emil Kraftling kommer kissa pa sig. Pre alphakoden ar inte hundra optimerad forstas men med ny motor, kraftigt forbattrad AI och nedslimmad mikromanagement och en karta som nastan tacker hela frihetstidens civiliserade varldskarta, har man en given vinnare pa hand. Krusningarna pa vattnet, knakandet i masterna, elden som sprider sig over dack, river i seglen varpa besattningen kastar sig overbord (och kanske blir hajmat i vissa vatten, det leker man fortfarande med), det ser utomordentligt jakla bra och stamningsfullt ut. Niceness!

Mer sen, da kanske rentav med svenska bokstaver. Det ni!

#blogg


signatur
1
Skriv svar