En dag på jobbet, pt.1.

En dag på jobbet, pt.1.

07:45.
Vad som alltid är ett för ilsket tjutande från min mobiltelefon väcker mig. På min högra sida snorar och smuttar Mats Nylund på soffkudden; FZ:s redaktör Tomas Andersson vänder sig oroligt på sin luftmadrass till vänster om mig på golvet. Själv sover jag i en klassiskt obekväm hopfällbar stålsäng. Vi är tre personer som delar en lägenh... förlåt ett rum på 13 kvadratmeter (jupp) på Kungsholmen. Kalla det en övernattningslya. De som jobbat här ett tag kallar det "garderoben".
08:15.
Duschar på jobbet. Synden försvinner inte denna gång heller.
08:25.
En dubbel stark café au lait, lite K Special Black & Blue Berries och ett glas vatten stärker mina fysiska aktier samtidigt som jag slår på datorn. Ett enda ynket litet meddelande har nått min inbox sedan jag lämnnade jobbet. Det är inte mycket. Då släckte jag å andra sidan skrivbordslampan 00:45.
09:30
Har OSAT om att jag hoppas kunna närvara på SEGA/Pans höstsedvanliga get together nere vid Slussen den 17e, för att käka myspysfrukost, skaka hand samt kika på Football Manager Live och Empire: Total War. Har avhandlat ett prenumerationsärende, sneglat på aftonbladet.se (det bidde inte "the mother of all storms" i New Orleans. Skönt för dem. Får gåshud när jag läser om höstens konserter när jag inser att jag ska gå och se At the Gates i Göteborg på fredag.), diskuterat skribenters kvaliteter och våra krav på dem med Petra, den väna layoutaren vid min sida, Sportfacks eminente Magnus Reithner samt den icke helt obekante Tommy Rydling. Den senare gästspelar som redaktör för vår kommande WoW-special som jag just outade. Han hälsar förresten.
I postfacket låg Spore och Mercenaries 2: WiF. Man tackar.
09:35
Börjar blogga parallellt med annat jobb. Det var ett tag sedan. Semester och den tidigarelagda lämning vi genomled förra veckan har satt sina spår.

[ia=6878]

här kommer jag se ut cirka 21:28 fredag kväll.

#blogg


signatur
1
Skriv svar