Kvällsnonsens.

Kvällsnonsens.

Ibland blir det bara såhär. Har ingen lust.
Borde väl skriva den där av sjukdom eftersatta BiA-reccen. Men banne mig, jag kommer på mig själv med att göra allt annat. Går in till spelrummet. Där sitter slöröv-Nylund och slörövslirar GTA IV. Jag glor en stund. Behöver inte prata för är det nån som snackar när han lirar, är det Mats. Noterar hur snabbt man blir kräsen på grafik. Tycker att många 360-spel är gryniga som gammel mjölk, färglösa och trista. Inte för att grafik är allt eller för att flama konsoler, utan... tja, jag tycker så helt enkelt. Har du problem med det?

Inte ens en dubbel cafe au lait ("stark") hjälper. Är trött och rastlös samtidigt. Annars började ju kvällen bra, vilket troligtvis också föranledde denna efterölstristess. Jomen, vi var ett gäng som släntrade lojt till Bishops Arms för att, som det brukar heta, "ta en öl bara".
Jäkla Bennet.
2,5 timmar, ett par hundra spänn, några Guinness, nötter och en tallrik gratinerad getost med lavendelhonung och fikonsallad (jorå, tack som frågar, helt okej) senare (gemytligt, men det är lättare att skylla på Jocke, han är ju trots min chef och apan vad parenteser överallt!) senare sitter man här och känner sig som tomten i Rydbergs luvnisseepos: ensam, frusen men lik förjolat vaken.
Vad vi snackade om? Tja ett axplock:

* Vulgopunk och banal men ändå ganska bra musik (Rövsvett, Onkel Kånkel, Basshunter med flera. Vem som tillhör vilken kategori får ni bedöma själva, kids.)
* Johns tonsiller
* Hur Mats "gobbagnäll" Nylund kommer bli en obstinat gubbe när han blir gammel
* Spöa red, ett potentiellt jättelan i vår regi, driva spelservrar
* Kriminalvård
* Skillnaden på betygsättning i Sverige kontra utriket och hur vi här är mycket bättre (typ)

Spellistan på mediaspelaren säger:
Rage Against The Machine, Katatonia, Amon Amarth och Tool. Inte så illa.
Min ögoninfektion, en hygglig slutkläm min frejdiga förkylning gav mig på sluttampen av densamma, gör att ögonen känns som när man är skettrött fast jag är pigg. Sicken grej. Det blir inte bättre av att mina 10 år gamla sunkglasögon sitter illa och kliar.

Ögnar ny-Eriks första recension. Inte så pjåkigt vad det verkar.

Nämen nu får de la ge sig! Ytterligare ett mail om cirkusen varförsattenisålågtbetygpåvårtfinaspel dimper ner. De är lustiga där i utlandet. Ge er FFS.

För ungefär hundra år sedan skrev jag nåt i stil med "De är inte mer än fyra, men de gungar mer än en hel dagisklass på rast." om Rage Against The Machine. I den (ny)gamla sättningen stämmer det fortfarande jäkligt bra. Det är sjukt vilket gung de hade. Har. Om de nu gör nåt bra igen återstår att se.

På den här tiden hade jag kunnat skriva minst en sida på min BiA-recension. Men ibland blir det bara såhär ni vet.
Har ingen lust.

[ia=8557]

#blogg


signatur
1
Skriv svar