Äntligen - Jävlaranamma!

Skägg.
10 Chambers
Äntligen - Jävlaranamma!

Det här är svårt att förklara om man inte vet vad det handlar om, men tänk såhär:
Ett band som med korta avbrott lirat ihop i närmare 20 år. Som skriver fantastiska texter där livsvisdom författas och sedan viras in i små skal av öl, obskyr och lätt pubertal men mycket hjärtlig humor. Med en bred, tajt och sjukt trogen lyssnarskara spelar de alltid för utsålda hus.
I morrn är det dags på Trägår'n i Göteborg. Och jag ska vara där, troligtvis salongsberusad och definitivt på sjukt gott humör.

Indiankillen, discots skräck, Kälek, I Sparrings vilda ungdom, Fel häst, Glöm Glen-Åke, Flong nya loafers, Tre franska garcons (det där tecknet tänker jag inte ens försöka hitta)... hitsen kommer avlösa varann, körsången och klappandet likaså och jag har för avsikt att ta mig upp på scenen. Det blir gött.

Ni som gillar uppsluppna partyband med lika sofistikerade som kul och inte alltför vulgära texter, försök hitta deras material. Till och från har de lagt upp allt på sin FTP, gratis. Bara en sån sak...

Såhär kan det se ut när "bandet med de goa låtarna spelar".

#blogg


signatur
1
Skriv svar