Frilansträff for the win!

Frilansträff for the win!

Så har den största träffen för PC Gamers medarbetare sedan 2002 gått av stapeln. Det var 15 vågade livet när Bennet, Petra, jag själv, Kraftling, Ove K, Annica, Nordenberg, Mudpie-Henrik, rockabilly-Christian, Pretto-Olle, Jake The man a.k.a. "Jag försov mig" (det måste vara jobbigt att leva slacker-livet; 13:30 drog vi igång; Jakob kom 15:25), Adamski (grattis till rallymästerskapet!), Ebeeto, Tommy R och Micke "kisel" Brunnhede drog igenom wår hufvudstad som ett f-ing yrväder.
And he saw that is was good.

Presentationslekar avhölls och frön såddes medelst kaffe, bulle och allmänt tjöt i Hjemmets allra finaste konferensrum Stdio 54. Adam och Henke och Adam och Tommy hade mer gemensamt än man kan tro. Vad snackade vi om, då? Tja, banankakereceptet, bildtexter, nya och fler avdelningar i tidningen, sajten, ökade krav men tydligare riktlinjer, våra steg framåt för närvarande och mycket mer.
Därefter hoppades det in i tre taxibilar och, efter att ha plockat upp en förvirrad Nordenberg vid St Eriksplan (min vägbeskrivning var flawless - om man ignorerar den andra uppgång jag inte tänkte på när jag skrev den), drog vi till Ballbreaker: ett mekka för oss som aldrig vuxit upp. Här noterade vi följande:
... Ove K är bland de rappaste i en STCC-bil (åtminstone på skärm) på redaktionen och har dessutom inget körkort; inte desto mindre hade han dessutom själv kört Formel 3 på Brand's Hatch (!). Den gubben upphör aldrig att förvåna.
... Peterssons tävlingsinstinkter är onyttiga (men FFS, rätt ska vara rätt, right?!)
... Petra och Petersson höll på att svälta ihjäl
... Jakob [i][b]SUGER[/i][/b] på att köra bilbana! "VIT! VIT! VIT! GUL! GUL! GUUUUUL!!!" är hans förtvivlade utrop när han ständigt körde av i kurvorna, oavsett bil, och kollegorna agerade bilkallar.
... bowlingen var ohyggligt jämn; mellan Bennet, mig själv och Nordenberg (plats 1-3) skiljde det ett poäng per person.
... Nordenberg totalt sett vann de tre grenarna tätt följd av en skäggig lantis.

Med tomma magsäckar men glatt sinnelag var nästa anhalt TGI Friday's. Nämnvärt här? Tja, kanske:
... jag själv blev inte proppmätt av några stora starka, en latte och en drink, en Jack Daniel's steak med cheddarost-potatismos, extra sås och lökringar vid sidan av, min egen Friday's Sundae samt fjoll-Henkes rester (att höra en smålänning säga "Jag är skitmätt" är verkligen en patetisk syn). Å andra sidan kanske inte kamraternas smeknamn "Containern" på mig är helt off ändå, när man tänker på det.
... att både Jocke och Christian Sjöstrand äger samtliga nummer av Gamer. I'm not worthy!
... att jag också vill bli en farsa på 55 som gejmar massa och diskuterar det med min 28-årige son samt är "mäkta stolt" när jag finner honom på PC Gamers medarbetarsida (cool farsa, Christian).
... Emil fortfarande när sin dröm om ett western-RPG med tyngd och svärta. Make it happen brorsan!

Resten av kvällen är faktiskt inte ett töcken men heller inte särskilt intressant. Den inkluderar mest en T-banefärd mig, Kraftling och Ebeeto emellan samt ett 15 minuter långt mobilsamtal strax före två på natten frånj Nordenberg, då Best Western Hotell inte lyckades hitta hans och Brunnhedes bokning. Som tur är var jag tillräckligt sansad för att kunna ge Henke URL samt inloggningsuppgifter till min mail varpå han grävde fram bokningen själv. Teknikens under, indeed.

Nu fattas bara ett gäng bilder. Jockemon, Henke och ni andra, where u at?!

Ps: hoppas du hann med tåget, Adam. Jag och Jocke gav oss själv vuxenpoäng när vi likt oroliga föräldrar smågnälligt frågade Jakob och Olle: "Men skulle inte ni visa Adam till stationen? Det trodde vi. Nu fick han ju gå själv och för sent." Men det löste sig hoppas vi. Ds.

Ps 2: man vet att man umgås med en grupp stolta nördar när någon säger: "Det suger när det är sån nederbörd att draw distancen blir helt kass." Ds 2.

#blogg


signatur
1
Skriv svar